Wednesday, May 18, 2005

Колко ти е висока тревата?



Американците имат вманиаченост (obsession) - косенето на трева. Всяка седмица всеки преден (и заден) двор се коси със "the lawnmower". Някой път ако вали дъжд повече или тревата поради някаква незнайна причина израсне по-бързо от обикновено, тогава може и 2 пъти на седмицата да се коси. Има различни начини да се коси тревата - може диагоално, правоъгълно, че дори в кръг. Освен това може да си избереш колко ниско окосена трябва да е тревата. Някои хора много обичат да си косят тревеата, някой не чак толкова (в който случай си плаща на "landscaping company" и която идва да ти окоси тревата за еди колко си долара на час). Също така има хиляди видове lawnmowers - такива дето сам ги тикаш, такива които може да караш (като малко багерче), и такива които могат да те возят прав. Също така има други останали хиляди прибори за "тревеобработване". Например има специален уред които можеш да ползваш да косиш тревата в непосредствена близост до тротоара... ако lawnmower-a се закачи на тротоара тогава острието може да се повреди.
Също така колкото по-добре е окосена тревата, толкова по-престижен е квартала (богаташите наемат професионалисти да им косят тревата). Последиците от неокосената трева са nothing short of катастрофални. Първо, съседите почват да се шушукат което в последствие преминава в хвърляне на злобни погледи. Второ, никой американец не иска съседа му да има непредставителен преден двор - това се отразява зле на него и квартала като цяло. И евентуално заради неокосената трева пада стойноста на къщите в тоя квартал (мързеливците дето не косят се предполага че са мързеливи по принцип и съответно нямат добра работа и заплата или поне отиват в тая посока). Но рядко се стига до падането на стойноста на къщите в квартала защото ако твоята трева се окаже 2 сантиметра по-висока от приетото за нормално, тогава съседа ти се обажда в общината и те изклюкарва. Съответно общината праща някой да провери дали това е вярно. Ако е, тогава ти праща писмо че тревата ти е прекалено дълга. Тогава до еди какъв си срок трябва да е окосена ако не искаш да те глобят и после да пратят landscaping company да ти окоси тревата и да ти пратят сметката на тебе.
Аз като се замисля икономиката (и държавата съответно) няма да е доволна ако някой измисли трева която расте с точно определена височина. Също така имайте предвид че повечето уреди за поддържане на трева бачкат на бензин. Hmmm...
Аз мога да представя тоя задълбочен анализ след като съм се сблъскал с тоя проблем лично. На предишната квартира на която живеех (къща с преден и заден двор) един ден ми се обажда хазайна по телефона:
Chip (the landlord) - "Why don't you cut your grass?"
Аз - "How do you know?"
Chip (the landlord) - "I got a letter from the city saying your grass is too high!"
Аз - "That sucks. My lawnmower is broken"
Chip (the landlord) - "I will send somebody out to cut it for you"
Аз - "Perfect"
Мен не ме е_е какво мислят съседите за мен. Аз никога не приказвам с тях освен ако не ме заговорят първи. Аз прекалено често се местя че да се сприятелявам с тях. Особено като се има предвид колко ненавиждам косенето на трева. The lawnmower който аз имах, хвърляше тревата отстрани вместо да иа събира в торба. Недай си боже да духа вятър тогава прясно окосената (и лепкава) трева хвърчи навсякъде по тебе - по обувките, чорапите, шортите, фланелката, очите, и косата. Във всеки случай трябва да си хвърлиш един душ след косенето на трева. Освен това не може да косиш когато си искаш - преди 9 сутринта или след 8 вечерта ще събудиш някой от съседите... а по обяд е голямя жега. На мен ме е смешно че темата за това какви уреди ползваш да си косиш тревата е често обсъждана... Другото смешно (и учудващо) нешо е че съм виждал lawnmowers с фарове. И както видях това си казах това което един мой приятел ми пише като чатим: wha;hafasdjflkasdfpoqiweajf;l
Бих могъл още да пиша за тревата но смятам че I got my point accross. Кой от вас си окоси тревата миналата седмица?

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

ще пиша на български, за да подтискам неразбиращите американци - те и без това, както се убеждавам за пореден път, са идеално тъпи - жертва на непръкасното бълващи нови и нови предрасъдъци. А това с тревата е пълно малоумие, ако искат вместо да я халят после, щото сигурно я хвърлят някъде окосената, могат да си правят супа и който ходи най-зелен ще може вместо да диша, да фотосинтезира - хихихи

3:27 AM  
Blogger Сашо skype: akartchinski79 said...

представа си нямаш за предразсъдъците :)

3:29 AM  
Anonymous Anonymous said...

то личи и от цялата им "култура"

3:35 AM  
Blogger Топблог said...

Те американците са няква ебати сектата !!! :)

7:39 AM  
Anonymous Anonymous said...

Пък в България си оставяме тревата да ресте, че дори и найлоновите торбички си оставяме та се търкалят по тревните площи. Ех колко са тъпи тия американци с тяхната тъпа естетика.

5:25 PM  
Anonymous Anonymous said...

I zashtoto UMNITE Bulgari smiatat che e tupo da si kosish trevata za da izglejda dobre, Bulgaria shte produlju da jivee v mrustotia i da pogrosniava. Vmesto da vzemem primer i da napravim nashata durjava po-4ista i krasiva kakvato prirodata ia e susdala, nie se podigravame na tezi koito praviat neshto po vuprosa...

7:51 PM  
Blogger Сашо skype: akartchinski79 said...

Здравей Anonymous
От къде си помисли че умните българи смятат че е тъпо да си косиш тревата? Аз лично никъде не съм предявявал претенции да съм много умен.
Проблема с мръсотията в България няма абсолютно нищо общо с това че умните българи смятат че е тъпо да си косиш тревата.
Смятам че много от проблемите в държавата ни (дори и мръсотията) се дължат от части на това че предпочитаме заядливо да критикуваме (да покажем колко сме умни) вместо да подходим с разбиране на другата гледна точка. Ако искаш може да се разговорим в скайпа за тревата.
Междувременно можеш да погледнеш това:
http://www.greenfudge.org/2010/01/23/lawn-care-bad-for-the-environment/
тука разни хора са обяснили научно моите подозрения - всичките тия уреди които работят на бензин замърсяват околоната среда. Също така химикалите които се ползват за да изглежда една ливада идеално красива също вредят и замърсяват. Също така смятам че колкото повече листна маса има тревата толкова повече кислород ще се прави.
тук в тези полезни съвети за грижата на тревата пише че е по-полезно да се оставя по-дълга тревата:
http://www.renewablesathome.com/ecology/want-a-healthy-lawn-be-lazy
До скоро :)

8:16 AM  

Post a Comment

<< Home

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 License.