Wednesday, October 25, 2006

Еба ти телевизията... и кактуси


Телевизията според мен е възможно най-лошия източник за сформиране на мнение по който и да е въпрос. Аз бойкотирам телевизията. Единственото изключение което правя е да гледам мач с приятели (и то главно когато играе националния отбор). Биг брадър, сървайвър, Слави, новините (новините най вече) и абсолютно всичко по телевизията което дават... да ми ядат плавките. Даже със затруднение седя в стая в която има пуснат телевизор. Телевизията малко по малко промива мозъка на хората. Не знам дали с всички е така но аз като седна с приятели или роднини на маса... в 100% от случаите става въпрос за нещо което са давали по телевизията. Това предаване, онова предаване, къде какво се случило, кой какво казал в кой сериал или предаване. И да си призная, плюя телевизията при всеки удобен случай. Вече съм надул главата на майка ми с това да я карам да не гледа телевизия. Тя горката вече е свикнала толкова с телевизора че хич не се заблуждавам че някога ще я откажа от това да гледа телевизия. Моите приятели Иво и Ицо вече са запознати с моето отношение към телевизията и дори не се опитват да ми разправят кой какво казал в биг брадър или сървайвър или в което и да е предаване. Случва се да почнат някое изречение с "ти гледа ли... а да... вярно, ти не гледаше телевизия". Аз дори не обичам да коментирам нещата които някой ми казва че са давали по телевизията. Каква сграда паднала, кой застреляли, кой политик какво казал. И не коментирам... опитвам се да сменя темата.
На медиите не мога да им вярвам. Те са жадни за сензации. И като се има това в предвид... не мога да вярвам на нищо по новините. Освен това по медиите някой отвори ли си устата за това когато "Труд" се гаври със сайта за незрящите. Не. Медиите могат да бъдат и пристрастни към най различни хора и политика. Което е още една причина да не им вярвам. Освен това всяка случка си има поне две страни. Новините обикновено отразяват само една. Вземат най драстичните факти за нещо и айде да направим сензационно и хващащо погледа заглавие. Сеир да има. "Цигани откраднали релсите за вторични суровини" или нещо такова. Конкретно за тая случка сигурно има куп неща които са довели до нейното сбъдване. Като го прочете това заглавие един човек, какво е първото нещо което би си казал: "ебахти циганите. ако може чума да ги натръшка всичките". Може кондуктори от някои влак да са ги били тия цигани миналата седмица. Всичко е възможно. И вместо да се подходи някак конструктивно към решаване на проблема и оправяне на случката... какво се получава - пишат едно заглавие колкото да създадат сеир; да продадат бройки на вестника. А последиците - какво ги ебе медиите за последиците.
Предпочитам да черпя информация от хора на които според мен могат да бъдат достоверни. И това са някои хора от блоговете главно. Хора които са достатъчно интелигентни да споделят едно добре обосновано мнение и хора които нямат интерес от това да рекламират това или онова.
Телевизор никога няма да си купя. Казват никога не казвай "никога". Но поне сега съм на това мнение. Майка ми я хванал някакъв грип. Убеждавах я че като гледа телевизия, мозъкът й работи и тялото и не може да си почине пълноценно. И ако иска да се излекува по бързо, да не гледа телевизия. "Ама ще дават Слави след малко". Излязох от стаята и сега пиша тоя пост.
И имам една недоказана теория че гледането на телевизия от децата е много вредно за тях. Виждали ли сте едно дете да играе, да е бурно, да прави бели... а като го шатнеш пред телевизора - млъква, гледа втрещено в телевизора и става като едно малко зомби. И ми се струва че децата които гледат телевизия са по сприхави, по глезени, по... абе знам ли... сигурно само така ми се струва защото не я понасям телевизията. Вярно че е крайно решение което съм приел. А по принцип не съм човек на крайностите.
И за да не е само негативен тоя пост... ето нещо положително - купих си кактуси днеска. Много обичам кактуси. Смятам да си направя някаква колекция от кактуси. Ще прочета тук таме за тях. Като бях малък, в дворчето на нашата убита къщичка имахме разни кактуси. Та си ги харесвам то малък. Днеска ходих до Несебър и баща ми ме заведи до някакви оранжерии от които си купува разни интересни растения. Аз отидох с единствената цел да си купя кактуси.
Имаше 3 оранжерии. В първата в която влязохме, мъжа който продаваше ми каза "кактуси не продаваме". Но жена му на тоя всъщност беше тая която е шефката там и разбира много от всяко разстение което се намираше в тоя огромен двор/оранжерия, се сприятелила с баща ми защото той я посещавал често. Тя по миналия път като ходил баща ми му подарила някакво растение. Той следващия път като ходил й подарил някакво дървено чуканче за поставка. И тя била трогната жената. Тогава ме заведоха в единия край в на оранжерията в която имаше кактуси. Аз питах дали мога да си купя един и тя каза "те не се продават, това ми е личната колекция от кактуси". И няколко минути след това ми натика 4 кактуса в ръцете и ми каза че са подарък. Даде ми на заем и една книга в която има картинки на почти всеки вид кактус. И на всичките снимки кактусите бяха цъфнали за да се види и това как цъфти кактуса. Единствения недостатък на книгата е че е на немски. Но пък за сметка на това под картинката на всеки кактус има името му на латински. Кактусите са супер растения. Не им трябват много грижи. Даже много малко. Много са интересни и красиви. И освен това някои от техните цветове са просто невероятно красиви. И е някак интересно сред бодилите на едно растение да порасне едно такова невероятно красиво цветче. Но да си довърша мисълта за жената. Тя за първи път ме вижда, но след като й казах че много обичам кактуси и имам намерението да си търся и отглеждам най различни видове, тя единствено заради моя тоя интерес ми подари кактусчета. Това се казва добра жена. Това се казва гостприемност. И ме кара да се гордея че има такива българи. само да вметна че ми прави впечатление че доста от доста от хората плюят не само циганите и турците, но и българите. Доста често се случва някой да каже "това само в българия може да се случи" или "в една нормална държава еди какво си не може да се случи" или "ние българите сме еди какви си и еди защо си". Аз гледам по положително на нещата и вярвам че българите сме хубави хора. И не почвам изречения с "ние българите сме ебати народа защото..." Хубави хора сме и това е. Иска ми се да го повярват повече хора.
ПП Кактусите ще ги снимам в скоро време.

10 Comments:

Blogger Vennie said...

-100 % te podkrepqm poziciqta ti otnosno televiziqta!
-chetivo na nemski( makar i za katusi) moga da pomogam ako e neobhodimo:))
- horata obichat da pravqt obobshteniq, taka raboti mozuka na choveka, po-lesno e kogato grupira obshti harakteristiki i izliza s nqkakvo mnenie..kogato komunikiram s edna priqtelka indiika, sled vsqka moq replika i ili deistvie izliza s replikata "Stop being a Bulgarian!" i se obrushta kum prez cqloto vreme s "You bloody Bulgarian"...qvno ochevidno vsqka naciq, etnos,etc si ima shodni harakteristiki, koito imemnno q opredelqt kato naciq,etnos, etc...
a ti vse po- obshirni postove suchinqvash :))samo taka!
venny
P.S suzhalqvam che ne pisha na kirilica

12:24 AM  
Anonymous Anonymous said...

@Сашо, използвам случая да вметна, че кактусите отнемат вредното лъчение на монитора на телевизора и компютъра и са много полезни. Имам няколко, но така и не им научих наименованията на латински.

2:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Абсолютно съм съгласен с теб, и аз не гледам телевизия, с изключение на по-важни спортни прояви.

Освен всичко друго, хубавото на негледането е, че се отървавам от десетките реклами, с които ни заливат от екрана. Като отида някъде на гости, където е пуснат телевизорът, доста се забавлявам с рекламите, тъй като почти винаги ги виждам за първи път. Другите хора ме гледат на странно, че се смея на нещо, което примерно върви от месец, ама карай :))

4:41 AM  
Blogger Nedko said...

нихилистична народопсихология, какво да се прави. а телевизията само кове пирони в саркофага.

6:24 PM  
Anonymous Anonymous said...

Телевизията е основния източник на информация на по-голямата част от българите, както и единствения им прозорец към света, и понякога единствен източник на забавление. Това че ти не гледаш телевизия по не разбираеми за мен прични не значи че и хората около теб тябва да не гледат ... и ако не гледат кво им остава, сед работния ден да си лягат да спят ??
Телевизичта промивала мозъци ... значи ако си гледам Дискавъри ще ми промият мозъка така ли или като гледам ЛОСТ ... а филмите на които си толкова голям фен не промиват мозъци така ли, те са добрата фея която те одвежда в дриимланд

4:19 AM  
Anonymous Anonymous said...

Сашо, примерът ти е много неудачен, защото циганите крадат всичко метално - капаци на канализационни шахти, жици, релси, статуи, врати, чешми - абсолютно всичко. Те гледат на нещата като на ресурс от гората. Спомням си как по времето на комунизма, настанени в държавни жилища, използваха паркета за подпалки.

Проблемът в България е, че циганите не са интегрирани в обществото и изолацията им задълбочава проблема.

Макар да съм принципно съгласен за това, което казваш за телевизията, само от Интернет, без вестници и т.н. оставаш много неинформиран. Каквото и да говориш за изопачаване на информация, по-добре ли е да нямаш такава? Мен ме вълнуват определени теми - медиците в Либия, фанатизма, и т.н., за тях чета главно интервюта и подробности в различни вестници и не разчитам на Интернет за това. Моите приятели, които ползват само Интернет не са и чували за определени събития (или са чували бегло), също както вестникочетящите не са разбрали за случката с безмонитор.

После, телевизията, децата. Когато бях дете, комиксите "ДЪГА" и телевизията бяха една от малкото радости в мизерния ми живот - гледах няколко анимационни филма; след това през 1992 дойде бума с френските анимации - "Приключения в Космоса" ми беше любимо.

Забележи, че тогава интересните филмчета бяха рядкост - не говорим за сапунки, реклами и за обичайната зомбираща дрога. Сега вече положението е такова, че не гледам телевизия (освен някой неделен филм понякога, така гледах "Мементо" например, иначе нямаше да го видя).

Та благодарение на тези анимации, които ми дойдоха от телевизията (макар че тогава тя беше мизерна, имаше само няколко канала с оскъден репертоар и почти никакви реклами, което променя зомбиращата й същина) съм оформил любовта си към историите, книгите, игрите, което определи и професионалния ми път.

Факт е, че телевизията като цяло е дрога, но ако лишиш хората от нея, най-вероятно те просто ще се насочат към някоя друга дрога. Също така е факт, че монетата си има и друга страна и от телевизията има и полза. Интернет също има немалко лоши страни и това, че с течение на времето ще измести телевизията като медия, не е повод единствено за оптимизъм.

За кактусите и мониторите - ето малко информация, но предупреждавам, не е за хора със слаби нерви!!!

http://bigmax.hit.bg/Drugi/Istinata.htm

5:15 AM  
Anonymous Anonymous said...

Да допълня още нещо, което забравих - да, основен проблем на българите е, че винаги се оплакват и самопотъпкват, вместо да действат.

Оттам нататък те вярват, че държавата е скапана. А тя е една що-годе работеща държава и не виждам защо да ходя в друга такава, след като тук имам всичко, което ми е нужно.

Това мазохистично поведение идва от комунизма и до него е довело безпомощността, подчинеността и разглезването на хората от режима.

5:21 AM  
Anonymous Anonymous said...

Много интересен пост. Искам само да кажа, че българите може да сме и добри хора, но в държавата си. Аз в момента съм в Италия, и за какви случай на нечовещина от българи съм чувала, не е истина. Просто е много трудно да намериш свестни хора тук. Аз се радвам, че успях.

5:48 PM  
Anonymous Anonymous said...

Много интересен пост. Искам само да кажа, че българите може да сме и добри хора, но в държавата си. Аз в момента съм в Италия, и за какви случай на нечовещина от българи съм чувала, не е истина. Просто е много трудно да намериш свестни хора тук. Аз се радвам, че успях.

5:51 PM  
Blogger maverick said...

Поздравявам автора за позицията Забелязал съм, че тв мога да гледам само и единствено, когато в някой студен зимен ден имам температура 38 или на горе. В това състояние мозъка не ще да работи, не мога да чета не мога да пиша. Само като зомби мога да приемам некритично, каквото ми залеят в мързеливия мозък :)
"това само в българия може да се случи" толкова смешно ми звучи, както и другите подобни фрази, защото абсолютно по същия начин ги слушам и в Гърция, само че за гърците :)

4:12 AM  

Post a Comment

<< Home

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 License.