Saturday, July 23, 2005

Отговор на Теодора





Здравей, Теодора!

Anonymous said...

Име: Теодора
Град по рошдение: София
Град сега: NYC - Upper West Side
Година доша в Америка: 1990
Възраст тогава: 18 години

Благодаря за подробните отговори и най-вече за добрия тон на този коментар.

Нямам нищо против България
Според мен от написаното по долу, изглежда че имаш едно две неща против България. И в това няма нищо лошо.. всеки си има право на мнение. Its a free country :)

По бърсо type по англиски
Пиши си на английски щом пишеш по бързо така. Аз ще те разбирам еднакво добре и на английски (ако не и по-добре)

Какво ми харесва тук (САЩ):
1. приятеливе

Това е въпрос на мниние също. Има вероятност да не си попаднала на свестни хора в България (а има такива). Има вероятност аз да не съм попаднал на свестни хора в Америка (знам че има такива - попаднал съм на двама трима, но за мен това е недостатъчно).

2. това те няма селски клюкарчи да си завишдат и мръсотят един на друг
Хора които завиждат и ти правят мръсно има навсякъде. Радвам се че не си се сблъскала с такива в Америка. Може и да е защото приятелите ти са от цъкрвата в която ходиш (предполагам). Що се отнася до клюкарененето - има и клюкари сред американците въпреки че наистина не са много. Но според мен е защото нямат за какво толкова да клюкарят - главно защото доста са обсебени от работата/професията си и защото нямат много познати и приятели.

3. че хората (most of them anyway) са честни
Хората са честни главно във финансово и професионално отношение и то е защото знаят как се прави бизнес. Иначе в личен плас са толкова лицемери колкото и в България (поне на мен така ми се струва)

4. че имат морал и религия (мога да ходия на church ако искам и класната не паси чирквата по Велинкден и ме записва какти в БГ)
Съгласен съм в тебе до известен смисъл. Зависи дали ти допада религията. Някои американци се опитаха да ми натрапят религията си и моята реакция естествено беше да се противопоставя. Не им беше правилен подхода. Освен това не съм набожен. Доста неуважително и грубо беше според мен да се опитват да ме променят против волята ми.
Това че класната ти е била гадна - случва се. Според мен строгите даскали build up character в теб. Аз лично не бях чувал даскалка да варди входа на църква. Ходенето на църква може да не е било окуражавано в България по комунистическо време, но не смятах че е било забранявано и че може да има негативни последици.

5. I can trust people here and I could never trust anyone in BG
Отговорите на 1 2 и 3 се отнасят и за това твое твърдение.

And for your observations - some of the are very accurate and I went through some similar experiences in my first years at college but the whole point is if you do not like it why stick it out? Go back to Bulgaria and be happy if this is your idea of happiness
Значи се съгласяваш с някои неща? Добре. С тия които не се съгласяваш, остави един коментар да кажеш твоето мниние. Стига само тона ти да не негативен или ядосан. Смятам че за някой който ходи на църква (както се оказва) не подобава да напада ближния по такъв начин :)
Освен това никъде не съм казал че мразя всичко в Америка и съм страшно нещастен. Просто исках да изтъкна че Америка си има и някои отнситено негативни страни... защото покрай филми, новини, и легенди можеш да останеш с впечатлението че Америка е рай за всички. Въпреки че споделям негативни черти на Америка понякога, това не означава че не смятам че има и положителни. Просто положителните са описани доста по добре и по подробно от негативните. Освен това не съм казал че България е по-хубава страна от Америка. И България не е цвете за мирисане понякога. И България има негативни страни... но просто аз живея тук в момента а не в България.
И не знам дали ще ти донесе някакво удоволствие факта че в не много далечното бъдеще ще се прибирам в България за постоянно. Имам да довърша някои неща просто. Също така това дали ще съм щастлив в България не е 100% сигурно. И никъде не съм казал че България е моята idea of happiness.
Също така искам да кажа че според мен не е много уместно да ми даваш такива съвети след като не си запозната с моята ситуация. И определено не е такъв начина - не знам дали и не е в разрес с това как би трябвало да постъпи един набожен човек. Преди тоя пост малко ми остана да ти се ядосам толкова че да ти напиша един не чак толкова културен отговор. Радвам се че не се изкуших. Искам да ти кажа че се възхищавам на това че си успяла да се адаптираш толкова добре в една чужда държава.
Надявам се написаното дотук не те засяга толкова. Моята цел не е да се заяждам с американците. Ако искаш да прочетеш още за това защо съм в Америка и какво ми харесва, тогава кликни на Archives 05/22/2005 - 05/28/2005 и прочети постовете Отговор на Anonymous (на 25 Май) и Отговор на Anonymous 2 (на 26 Май).

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

@Теодора: Първо: поздравления за куража да [ни] се представиш. Второ: някакси (ако всички анонимковци си ти) си мисля, че критиките ти са еднопосочни (разбирай - билет САЩ-България). Аз си мисля, че можеш повече от "go home, stupid [xxxx]".

@Сашо: И на тебе поздравления за куража :P.

2:50 AM  
Anonymous Anonymous said...

ей, сашо, само не знам от къде тия нерви при теб да отговаряш на такива бивши анонимковци... шапка ти свалям. такива заради бързото писане са ми великосмешни. и съм сигурна, че използва често приказката: уф, как беше на български. бе яя..... да взема да спра до тук, че току виж си ми модерирал коментара заслужено :)

1:00 PM  
Blogger Sis said...

Lemon ми взе думите... Единствения коментар, който мислех да оставя тук щеше да е точно, че съм почти 100% сигурна, че въпросната г-жа/г-ца често се случва да казва "ох, ама как беше това на български?"... аман от хора, които са забравили корените си.

3:15 PM  
Anonymous Anonymous said...

Проблемът не е дали тя е смешна или жалка. Според мен не е нито едното, нито другото. Проблемът е, че животът е успял да я "прецака".

Идвайки в САЩ, Теодора (под напора на куп неприятни впечатления от България, и надежди за САЩ) охотно е продала българското в себе си, за да може по-добре да прегърне една нова култура, величана като избавление. Оказало се е обаче, че това не е начинът. Че американците уважават не хора, които се продават, а хора, които запазват богатството си... Накратко, оказало се е, че тя е постъпила недостойно - макар и не по недостойни мотиви. Но мотивите не личат, личи резултатът.

И това я е ударило обратно като шамар. Тя се чувства измамена - продала е нещо, за което дълбоко в себе си знае, че е ценно, а не е получила каквото е искала. И сега се мъчи да намали болката от удара.

Затова и България е за нея толкова черна - трябва продаденото да е колкото се може по-маловажно. И затова тези, които не са се продали, а в резултат стоят по-високо от нея, са й трън в ума, и тя не може да не ги соли безмилостно за каквото и както й попадне. Зад "the whole point is if you do not like it why stick it out? Go back to Bulgaria and be happy..." се крие всъщност "Get out of here! Go home!". Тя се мъчи да прикрие нетърпимостта си към българите, запазили достойнството си, зад съвет - но забравя, че това не е неин проблем. Забравя и че е писала същото с далеч не съветващ тон.

А това показва истинската причина за намесата й - тя просто няма сили да понесе присъствието им. Усеща, че такива хора са повече от нея, и това й причинява болка. Но няма сили да разбере, че грешката е нейна, и да я понесе с достойнство... И това я превръща в класически пример за някои хубави български пословици.

А пък е тъжно - защото, поне според мен, не е тръгнала като класически продажник и простак. И се надявам, че може би е запазила достатъчно сили, за да осъзнае нещата, да се извини на Сашо за проявеното отношение, и да започне на чисто.

Този път - със заслужено достойнство.

3:24 PM  
Anonymous Anonymous said...

A friend just showed me this neat website full of sexy joke
I cant believe the quantity an quality of humerous sexy joke it contains
Heres one of the jokes i found on it:
Bob brought some friends home to his apartment one night after they had been out painting the town. One friend noticed a big brass gong in Bobs bedroom and asked about it."Thats not a gong" Bob replied "thats a talking clock. Watch this!"
Bob struck the gong and sure enough a voice on the other side of the wall screamed "Hey your jerk its 3 o'clock in the morning!"

9:48 PM  

Post a Comment

<< Home

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 License.