Saturday, November 11, 2006

Ако обичате, не ми сменяйте пепелника


Аз съм непушач, но често се случва да съм на маса с пушачи. Това което ми прави впечатление по всички заведения е едно неудържимо подменяне на пепелници. Днес се видях с Крис за първи път в София и пихме по една бира в някаква пицария. Смениха ни пепелника 6 пъти. Не преувеличавам. След първото сменяне на пепелника, споделих с Крис моето наблюдение за фанатичното сменяне на пепелници в България. И сякаш за да докаже моята теория, нашата иначе не особено кадърна сервитьорка, смени пепелника още 5 пъти. Бяхме в заведението приблизително 2 часа и 15 минути.
По късно се срещнах със сестра ми в един ресторант в който го смениха само 2 пъти за 45 минути. Тя като веща в бизнеса, каза че сервитьорките просто запълвали така времето... един шеф не иска от сервитьорките да седят с кръстосани ръце на бара и за да не изглежда че седят на едно място, те ходят и сменят пепелници. Сигурно е права.
В Америка никога не съм виждал да сменят пепелника докато клиента е на масата. може да има и 10 фаса в него, но докато не си тръгнат клиентите пепелника не се сменя.
Толкова ли е важно сменянето на пепелници? Не може ли да се измисли някаква по смислена/полезна дейност с която сервитьорките да си уплътняват времето?
Не че имам за цел да критикувам сервитьорките... те общо взето правят каквото им се каже. Просто ми прави силно впечатление и го намирам за странно.
Да си призная некадърното обслужване все повече ме кефи. В Америка много се дразнех от свръхлюбезните сервитьорки. Май бях споменавал че сервитьорките в Америка като цяло са
- усмихнати сякаш за тях е удоволствие да задоволяват всички капризи на клиента
- безкрайно съчувствени към всички тревоги и терзания на клиента
- винаги готови да се засмеят с глас и на най-малкия опит на остроумност от страна на клиента
- изглежат винаги тъжни когато си тръгваш от заведението и очакват с трепет да се върнеш и за да могат да те обслужат пак
Не че ме е дразнело много всичко това, но просто сега ми е интересно да видя и другата крайност. Аз никога не се правя на капризен пред севитьорките, нито пък връщам храна, нито им правя забележки. Като цяло съм много хрисим клиент и рядко се оплаквам от лошо обслужване.
Чудя се дали следващият път да не кажа на някоя сервитьорка да не сменя пепелника на нашата маса. Може да опитам :)

6 Comments:

Blogger Unknown said...

Аз не съм много голям капацитет, но имам някакъв спомен, че се смята за признак на класа, ако пепелника се смени на втория фас в него. Някои хора смятат за неприятно да им е пълен пепелника.
Аз лично също не обичам да ме безпокоят много-много сервитьорките, но някои хора може би обичат да се чувстват обслужвани. Но ако искаш да се насладиш ан анти-обслужване, препоръчвам ти "Рико" във Варна. Там даже дружелюбен и непретенциозен клиент като мен могат да втрещят.

4:12 AM  
Blogger Des said...

има случаи, в които, ако има повече от 2-3 фаса в пепелника шефЪ може да глоби обикновения служител - това си е голяма мотивация да внимаваш за фасовете и да сменяш ли сменяш пепелници.

признавам - на първата ми работа имаше такова правило, а аз не исках и заради 4 фаса да бъда голбена, така че доста често притеснявах клиентите със смяна на пепелника им :)

после забраниха пушенето е клуба и отпадна това не особено приятно задължение.

на мен също не ми е приятно да ме безпокои често обслужващия персонал в някое заведение, но и да другата крайност - да те забравят, е същю толкова не приятна.
златната среда - се търси.

3:25 AM  
Anonymous Anonymous said...

Е как бе, Сандо, изглеждаш ми че ти си поредния "българин" за който всичко Американско трябва да се взима за пример. Какво е лошото някой да ти смени пепелника 2 пъти за час? Щом ти е приятно седи си с аверите пред претрипаните пепелници и си свири някоя английска песен... това е положението, за тебе всичко а US трябва да е за пример, сигурно като си отидеш в България и ти самия се даваш за пример, а?

4:49 PM  
Anonymous Anonymous said...

Стандарт и еталон за елемнтарно (не казвам добро или изискано) обслужване е да се сменя пепелника.
Може би ако твоята компания, не правеше такъв боклук с цигарите нямаше да се налага подобно нещо.
И наистина се държиш все едно някой ти е сторил нещо лошо. Ако мислиш, че на сервитьорката й е по-добре да се вре в боклуците на пушачите, отколкото да ги остави да се заринат в тях - бъркаш.
Но щом някой прави кочина, някой трябва да му чисти.

4:37 PM  
Anonymous Anonymous said...

Аз съм пушач и да ти кажа честно не ми е много приятно, ако докато сме седнали с компания в някое заведение и изпушим да кажем 15 цигари те да ми стоят в пепелника. Бил съм в Гърция и там пепелниците не се сменят. Бяхме 6 човека компания 5 от които пушачи, престоят ни беше някъде около 2 часа и малко, и пепелника го бяхме напълнили с връх. Наложи се да ставаме и сами да си го изхвърлим, а не мислиш ли че това е работа на сервитьор/а(ката).

8:12 PM  
Blogger me said...

има един филм "Waiting..."..може да му хвърлиш един поглед има го в замундата :)

9:24 AM  

Post a Comment

<< Home

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 License.