Monday, January 02, 2006

Firefox



Днес ИТ отдела получихме имейл от шефа че трябва незабавно да ънинсталираме Firefox от компютрите си на работа. Шефа (Крис) на шефа(Ал) на моя шеф (Рей) така разпоредил. Крис (най-важния ИТ шеф който е отговорен за всички клонове на нашата компания във всички щати и страни) пише в мейла си че въпреки че Firefox бачка по-бързо и по-добре от колкото IE, нашата компания не използва freeware. Така че ънинсталирах Firefox. Но ми липсваше функцията tabs във Firefox-a. Наложи се да инсталирам един шибан MSN Toolbar който позволява да ползваш tabs в IE както във Firefox. После трябваше да си играя да го крия тоя toolbar и донякъде успях. Друго което ми липсва от Firefox са папките с линкове който можеш да си създадеш (както и функцията Open in tabs). Но ще го преживея. По-добре без папки в браузъра от колкото без работа :)
Едно от нещата които научих в Америка (сигурно и в България съм щял да го науча рано или късно) за шефовете е че в повечето случай е по-добре да си вършиш работата по начина който шефа ти каже, вместо по ефективния начин. И в някои от случаите се оказва че е начина на шефа се оказва правилен, а този който сме смятали за ефективен - не е... и в последствие научаваме нещо което шефа е знаел преди нас. Този едва ли е от тези случаи, но все пак... мен не ме бърка - и IE 4 да ни накарат да ползваме, няма да се противя. Работата си е работа и шефовете трябва да се слушат.
Am I right or am I right? (Прав ли съм или съм прав? (любима фраза на един забавен човек който познавах отдавна))

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Всеки се издига до нивото си на некомпетентност. Затова и всички шефове вземат странни за подчинените си решения. Нищо ново под слънцето.
Иначе в далечните години, когато още нямаше огнена лисица, а мозилата беше бета версия ползвах Netscape и MyIE - надстройка на експлодера, която позволяваше табове куп други екстри. Те тука http://web.qx.net/nemesis2/myie.html има малко повече информация.

2:27 AM  
Anonymous Anonymous said...

Явно още спя. Предната препратка е за доста старя версия на MyIE. Ето и по-актуална: http://www.morequick.com/indexen.htm

2:35 AM  
Anonymous Anonymous said...

Аз се занимавам с поддръжка на компютрите на фирми. И правя обратното - навсякъде, където отида, инсталирам Firefox, и издействам от шефовете да забранят използването на IE.

Не мога да опиша колко чистене на гадости ми е спестила тази политика. (И колко престои и загубено време на фирмите.)

Не зная дали шефът ти се е замислял, че въпросът не е дали фирмата ви ще използва freeware, а какъв ще е той - Firefox, или купища spyware и подобни ботове...

Негов си избор, де. :-)

10:46 AM  
Anonymous Anonymous said...

ЧНГ слънце :-)

7:04 PM  
Anonymous Anonymous said...

А IE да не би да е платен? И той е freeware.

@Illi: поздрави, Опра рулз :)

10:02 AM  

Post a Comment

<< Home

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 License.