Saturday, November 11, 2006

На стоп


В щатите съм вземал стопаджии един път. Там естествено е незаконно стопаджийството. Много рядко може да се види стопаджия в Америка... или поне аз не съм виждал много. Една хладна есенна вечер някаква млада двойка искаше да ги кача на стоп. Аз спрях. Бяха около 19-20 годишни момче и момиче. Казаха ми че тръгнали към магазина пеша, но им станало прекалено студено преди да стигнат до него. Не им повярвах, но пък все пак ги закарах до тях.
Миналата седмица за втори път взех стопаджии в България. Мъж - 32 годишен (ако не греша) и жена която въпреки че изглеждаше 20 и нещо, не пожела да сподели годините си. Оказа се не са двойка... само приятели. Искаха да отидат до село Басарбово където има някакъв скален манастир. Аз мислех че хората търсят да се качат на стоп само когато им се налага... не за спонтанен неделен туризъм. Оказа се че греша. Открехнаха ме и за някакъв български сайт (на който забравих името) чрез който може предварително да си намериш кой да те качи на стоп (или ти да услужиш на някого като го закараш накъдето имаш път). И Анатоли и Цвета се оказаха много печени. Беше удоволствие да им слушам разговора в колата. Аз бях безпричинно мълчалив. Което всъщност ми се случва често. Скалния манастир в Басарбово се намира близко до Русе, а аз не бях ходил там до сега. Реших че щом софиянец и търновчанка ще посещават манастира, то е редно и аз да го посетя че да не съм невеж. Пък и си падам по туризма. Смятам следващато лято да пообиколя из България. Дано да имам възможност. Оказа се че моите стопаджии са обикаляли доста из България. Също така и че не е скъпо да се обикаля родината за да я обикнеш. Цвета сподели че няма желание да ходи до Америка... също като доста хора с които съм приказвал напоследък. Та... не само ги закарах до Басарбово, но и отидох да видя въпросния манастир с тях. За съжаление нямаше кой да ни пусне в самия манастир... можеше само да се качим до него и да се разходим наоколо. Пак беше интересно. Сигурно ще трябва да отида пак там някой път, но когато е по-топло и когато има нещо като екскурзовод.
Мислех че вземането на стопаджии в България е законно, но моите стопаджии казаха че не е така. Ех... голям праз. Ако не ги бях взел на стоп, нямаше да се запозная с такива готени хора. Казах и на двамата че ако друг път имат намерение да идват в Русе, да ми се обадят. Ще им намеря къде да преспят, а ще разкажат дали са ходили на някое друго интересно място. Разменихме си телефоните. Ще трябва да им се обадя за да им пратя снимките.
Ако видя млади стопаджии(ки) сигурно пак ще спра. За вас не знам :)

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Страхотна снимка и увлекателен разказ.

12:21 AM  
Anonymous Anonymous said...

Сайта е 3/100 и наистина е доста популярен :)

3:02 AM  
Anonymous Anonymous said...

Сашо, стопът в България си е напълно законен, единственото изключение е, че е забранено да се маха на магистралата, но досега никога не са ми правили проблем за това.

4:33 AM  
Blogger Des said...

cliff_burton незаконен е, един от любимите ми състопаджии провери.

ммм, жалко, че захладнява и може да си навлечеш най-малкото настинка на стоп иначе докато е топла - това ми е особено любим начин за пътуване.

може би трябва някой ден да събера случките от стоп и да га напиша нейде. :) - въпреки че е по-приятно да ги слушаш до лагерния огън ;)

мнг се радвам, че вземаш хора, които пътуват на стоп.

3:18 AM  
Anonymous Anonymous said...

Не е верно, има поще луди дето искат да ходят в Америка, аз съм един от тях.

5:20 PM  
Anonymous Anonymous said...

или може би са имали предвид:
http://www.bg-nastop.com/

12:10 PM  
Anonymous Fufy said...

Мдааа и аз се запознах с един много приятен човек така- той ме качи от Сопот за София. Истинско удоволствие беше да се возя при него.
Прави ми впечатление че стопаджийте стават повече, а и ми се струва че хората започнаха да спират по- често... което е страхотно!
Скоро паля за Казанлък и после за Велико Търново. Стискай палци да ме качи някой :D

3:25 PM  

Post a Comment

<< Home

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 License.