Wednesday, April 18, 2012

Таж Махал


Днеска видях Таж Махал. Голямо гледане беше. Първо отидох сутринта... озъртам се от къде да си купя билет... касите затворени. Един ме светна че днеска касите са затворени защото е някакъв си празник и влизането е безплатно. Спестих $15. Баси харабията. Изчаках си на опашката за влизане, минах секюритито (което се зачуди защо нямам гайд) и таман стигам до Таж Махала и гледам... във фотоапарата ми няма карта. Айде на обратно до хотела. Взех си картата. Този път на входа ме изчакали някакъв и вика "аз съм гайд" (само че на английски). Пазарихме се за цената и срещу сумата от 150 рупии ($3) (накрая му дадох 200 щото беше добър и съвестен гид). Обикаляхме около 2 часа. То нали има разни градини и други постройки и отне доста време. След това се прибрах и дремнах (защото комарите снощи не ме оставиха много да спя). И после таман стана иделаното време за снимане. Отидох за 3ти път до Таж Махал и бая снимах. Падна едно гъзурчене... чак индийците ме гледаха странно като залягам по земята. След това ходих на покрива-ресторант на един смотан хотел от където се вижда част от купола на Таж Махал. Нямаше никой освен мен, но реших че кухнята е хубава навсякъде и поне в тоя случай се оказах прав. Ядох нещо като леща ама вътре имаше и малко боб и разни други неща и беше подлютена с някакво къри май. Не запомних как се казва ястието но беше много вкусно. Платих си смеката от долу горе 4лв. И така.
Утре ще ходя в Джайпур с автобус. Ще видим как ще мине :)
Съжалявам че снимката е необработена... даже сега забелязвам че има прах и един косъм на матрицата. Ама на този комп съм с линукс и не мога да оправям снимки :).
ПП Пропуснах да дам малко инфо от това което научих за Таж Махала от гида. Таж Махал е мавзолей в който е погребана третата съпруга на един император (не му запомних името). Та той й обещал  или тя го накарала да й обещае (не съм сигурен) че ще й построи голям мавзолей. И май наистина е трябвало щото му родила 14 деца за 13 години (май толкова бяха). И така де... много я обичал и за това 22 години 20 000 човека строили това нещо. Може би най-интересното нещо е че написаните и нарисувани неща по сградата всъщност не са написани/нарисувани ами са направени от скъпоценни и полускъпоценни камъни вдълбани във фасадата. Почти цялото нещо е направено от мрамор. Това е накратко.  

3 Comments:

Anonymous почивка бали said...

Това като го чета и се сещам за филма Беднякът милионер. И тъжно и весело е там през нашия поглед...

9:59 AM  
Anonymous почивка бали said...

Ех невероятно е това място , там във въздуха като че ли има някаква магия са ми казвали и е една мечта да отида някой ден. Явно и там е хубаво да може човек да се пазари...." Пазарихме се за цената и срещу сумата от 150 рупии ($3) (накрая му дадох 200 щото беше добър и съвестен гид). Обикаляхме около 2 часа. То нали има разни градини и други постройки и отне доста време. ...." браво на вас, а аз като не мога мен може да си ме метнат както пожелаят май хахахха освен да започна да се уча, трябва да ида да си купувам едни платове и да се пазара пък да видим колко успешно ще е .

12:16 PM  
Anonymous Ивета said...

Това място е невероятно и малко жени не биха искали да го посетят!

1:39 AM  

Post a Comment

<< Home

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 License.