Monday, January 02, 2006

Мормони





Аз по принцип тръгвам за работа около 2:30 следобед. Но днес точно преди да изляза, чувам хлопане по вратата. Това почти никога не се случва. Преди да отворя, през прозореца виждам че са 2ма младежи... сигурно на около 18 години (ако не и по млади). Отварям вратата. Казват ми от коя църква са. И почват да ме разпитват дали съм знаел за господ нещо си. Казвам че тъкмо ще ходя на работа. Той ме пита набързо дали съм вярвам в господ. Не не вярвам. И какво ме мотивирало всеки ден да живея. Викам това е дълга тема... сега трябва да тръгвам. Да се били ли върнели някой път да поприказваме. Разбира се... върнете си. Кога съм си бил вкъщи. Всеки ден преди 2 следобед. Ставало ли в четвъртък в 1 следобед да дойдат. Разбира се че става... айде тогава ще се видим.
Сега съм си наумил като дойде четвъртък да ги поканя вкъщи и да седнем и да поприказваме. Да ми кажат надълго и нашироко защо аджеба трябва да съм мормон. Защо обикалят по домовете на хората и какъв успех имат в цялата работа. Искам да видя има ли някаква частица искреност или ще бъдат заучените отговори които подозирам. Разбира се че ще бъдат заучените... какво мога да знаят за живота и господ 2 18 годишни тенейджъри. Едва ли е много но ще ги изслушам ако имат нещо смислено да кажат. Искам да ги питам трудни въпроси и да видя какво ше ми кажат. Дали ще се замислят въобще какво ги питам. Сигурно не. Но ще видим какво ще излезе. Целия процес ще бъде подобен на това да ме убедят да си купя нещо. Ще ми "продават" тяхната вяра. Ако не друго то поне ще е интересно. Със съквартиранта се бъзикахме че може да им спретнем някой майтап... той да се направи на сляп, а аз с моята "сила" да го просна на земята и със затворени очи и мълвейки български думи много бързо и треперейки да го излекувам и той да прогледне... после ще ме пита хладилника какъв цвят е, а кушетката, кухненските шкафове. Но едва ли ще издържим да направим цялото това фиаско без да се захилим, а и въпреки че ще е смешно - не искам да си правя гавра с младежите.
Съквартиранта реши че единствената причина за това мое начинание е да го избложа после. Може и да е прав, но аз предпочитам да мисля че блога (и фотоапарата) ме стимулират да съм малко по отворен към света. Ако някой има предложение какво да ги питам тия набожни младежи... да каже. Аз вече така или иначе съм започнал да си правя лист с въпроси. Едва ли ще се стигне до него, но искам да съм подготвен.
Хубав експеримент се очертава според мен.

25 Comments:

Anonymous Anonymous said...

С мормони си имах сблъсък само веднъж, докато още учех в Германия. Седя си кротко в общежитието, чета си книжка, слушам си Коса и съм си запалил ароматна пръчица, когато на вратата се почука. Не очаквам никого, а в Германия си е рядкост някой да дойде просто така :) Отварям вратата и срещу мен две момчета-мормончета. Аха да отворят уста да заговорят и в този момент саундтрака стигна до "Харе Кришна". Запях аз мантрата заедно с тонколоните и те се отказаха да ме агитират в тяхната вяра и просто си тръгнаха :)))
П.П. Кришнар не съм, но явно са по-страшни от мормоните :)))

7:08 AM  
Blogger Unknown said...

Аз пък си спомням в разцвета на евангелизма, един мой съученик, много свястно момче се опитваше да ме убеди каква красота е тяхната вяра. И за благата вест и за всичко останало. Вече бяхме студенти. Аз си го слушах търпеливо, за всичките благини на Господ. И попитах, ами какво мисли Господ за секса преди сватбата. Той каза че Господ смята че това е лошо. Ама като ми видя реакцията, започна да обяснява че когато двама души се обичали, те били женени пред Господа и такива работи. Ама разбра че ме е изгубил за вярата:))
А иначе, Сашо, моето мнение е че си сбъркал като си ги поканил, защото сега ще се убият да те обсаждат с мили приказки и възпитано поведение дълго след като до смърт си се отегчил от експеримента. Освен това, на забравяй възможността, това което то кажат да ти въздейства все пак. З а съжаление съм виждала много уравновесени и хубави хора да стават някакви религиозни фанатици по неведоми за мен причини. Хора спортисти, практични, независими, дейни. Така че все пак не се увличай много, моля те. Фактът че тези дечица пъплят навсякъде говори че сигурно успяват да придумат сума ти народ. Моля те, искам си те нормален:)))

12:02 PM  
Anonymous Anonymous said...

И аз съм имал посещение от мормони. В София.

Точно като твоите двама, само дето сигурно бяха на по около двайсет и пет. Български със силен американски акцент, строги облекла, усмивки, възпитание.

Бих ли искал да си поговорим за бога? О, да, разбира се! От коя църква сте? Мормонската. Охо! Обожавам Книгата на Мормон! Ама съвсем наистина, чел съм я четири или пет пъти! Тя е любимата ми фантастична книга, предпочитам я дори пред "Одисея 2001" на Кларк, и "Властелинът на пръстените" на Толкин! Описанието на приществието в Америка е впечатляващо - авторът е куцал малко като литературно майсторство, но размахът на фантазията е великолепен!... Ама чакайте, не съм казал, че не ми харесва! Напротив - обожавам я! Готов съм да я обсъждам с дни! Кажете, няма ли да й пишете продължение, бестселър е все пак... Или поне на сценарий за филм да я преработите? Холивуд ще е щастлив!...

Какво казахте? А, бог ли? Тъкмо щях и за него да ви питам. Вярно ли е, че сам си бил и баща, и син? Как точно става номерът, че не мога да го схвана? Преди няколко години затвориха един, че бил направил дете на дъщеря си, та то му било хем син, хем внук, а на дъщеря му било хем син, хем брат... Не казвате? Не се притеснявайте, не смятам кръвосмешенията за лошо нещо, даже ги одобрявам... Ама чакайте, защо си тръгвате? Останете, толкова неща още имам да ви питам!...

:-)

3:42 PM  
Anonymous Anonymous said...

хм..
аз много често ползвам тази игра на думи - римувам мормон с moron

3:20 AM  
Anonymous Anonymous said...

...преди да изляза, чувам хлопане по вратата....


Сашо това хлопане по вратата следва ли да покаже на хората в БГ че в US както в UK повечето къщи нямат звънци?

3:43 AM  
Anonymous Anonymous said...

Случайна, мормоните не са евангелисти, евангелисти са протестантите

5:08 AM  
Anonymous Anonymous said...

Недман: Ами аз за евангелисти говорех. Не за мормони. просто исках да дам пример за среща с представител на алтернативно религиозно учение (макар че те всички се смятат за истинското, де).

6:16 AM  
Anonymous Anonymous said...

Религията е хубаво нещо! Толкова лесно ти решава проблемите и винаги има на какво/кого да разчиташ за помощ. Само не разбирам защо тези щедри душици, проповедниците, не си намерят друго занимание, в което Бог да им помага да успеят, ами хукват да спасяват душите на останалите. Питай ги, ако си говорите, защо не вършат нещо друго. Защо не прославят Бога си чрез делата си, а не чрез лова на хора? (bounty hunters ли им се викаше?)

4:24 AM  
Blogger dzver said...

У нас са идвали 3-4 пъти все едни и същи двама. От 10 години ги гледам - все са те двамата и все изглеждат 18 годишни. Аз остарях през това време, те не са мръднали.

Наскоро пък видях друга двойка - в най-големите студове 2-ма младежи с раперско облекло, с по 3 суичера 1 върху друг, без якета и табелки - "Бла бла - СТАРЕЙШИНА в църквата на Исус и светците от последните дни". Тея изглеждаха не 18, ми 16 годишни.

4:37 AM  
Anonymous Anonymous said...

Преди години, може би около `92-`93 (бил съм на 6-7г.) в НДК се разхождаха някакви образи и раздаваха брошурки с "Божи Работи". Тогава точно се бях научил да сгъвам хартиени самолетчета (лАстовички както казва дядо ми) и се забавлявах като събирах "Божи Работи" достойни за цех за вторични суровини, правех ги на самолетчета и ги пусках точно пред "Божите Хора". Много се ядосваха, но пък "Божите Работи" много хубаво летяха, щото Бог ги дърпа нагоре към него...
А веднъж пак в НДК някакви старейшини на по 18-20 години с костюми спрели един приятел. На думите им "Добър Ден" той отвърнал "Дал Бог Бедро"... Трябва да видите как играе реакцията

11:33 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ами то аз съм мормонка и ми е супер интересно като ви чета коментарите. адски са забавни честно!!!

8:08 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ами то и аз съм мормонка, и чесно да ви кажа, това което пишете са пълни глупости. Бих ви посаветала да разберете повече и тогава да ги пишете тези неща, че само ме карате да се смея :))

8:24 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ми и аз съм мормон-американец, и отслужих така наречената пълновременна мисия в БГ. Аз се завърнах в САЩ преди година и половина (нещо такова де). Простете ми, че вече забравям български. И аз така мисля, че вашите мнения за нас са интересни. По принцип, много от нашите хора са умни и успешни в света.
Просто искам да ви кажа, че не сме фанатици (по принцип де, има и някои тъпи мормони, както има и тъпи членове на Православната Църква, и т.н.). Дори и да не искате да говорите с мисионерите когато ви спират по улиците или почукат на вратата, моля ви да не се държите грубо към тях. те са обикновени момчета, които, от малки спестяват пари, за да споделят посланието на тяхната вяра с хора като вас.
Те може да изглеждат прекалено ентузиазирани понякога, но бъдете търпеливи и учтиви, моля ви. Много от тях (като мен) по природа си са срамежливи и това, да ви говорят за тези неша е СТРАШНО!
Интересно ми е какви други мнения имате за нас. Остенете така готини.

Тони

4:28 PM  
Blogger BratPit said...

Намерете някъде книгата на Вадим Зеланд "Транссърфинг", прочетете без предубеждение и ще се видите къде сте. Аз се намерих. Оказа се, че съм една свободна душа, впримчена от различни системи-махала, които се подхранват и размахват от енергията на такива като мен - религии, партии, учения и т. н. "Мормонясването" на личността е само още едно махало.
Що се отнася до Бога, то това съм Аз, както и Ти. Пътуването надолу към микроструктурата на материята води само до намирането на енергийни завихрания - атомите на "Бога". Това е всичко.Останалото е автозалъгалка за нуждаещите се от залъгалки.

Брат Пит

5:08 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ами какво да мислим за Вас?

Хубаво е, че проповядвате семейните ценности, това е прекрасно за американския начин на живот, ама в БГ не върви.

А и на хора, които не вярват в прераждания и покръстват мъртвите... как да ви има доверие човек!

9:38 AM  
Anonymous Anonymous said...

Мен тея мормони нещо ме плашат- самата секта. Иначе момчетата са супер- млади, симпатични, учтиви, абе супер са си. Ако не бяха мормони предполагам щяха да имат повече привърженици иначе аз за нищо на света не бих станала част от тях...

3:43 PM  
Blogger Fermina said...

Кой каза,че имат ценности мормоните?Не откривам нищо ценно в това,дъртаци,обявили се за "пророци",да правят безразборен секс с 14-15 годишни деца.Не го ли правят?Само не казвайте,че и това не се доближава до истината.Отвратителни са с комуните си,с полигамията си...

1:35 AM  
Anonymous Anonymous said...

Абе те са пичове!

12:54 PM  
Anonymous Anonymous said...

Чудя се какво казват тези полигамисти за нас?Дали в тяхните очи ние сме пичове или изроди на квадрат?Сигурно си мислят "тия са толкова развратни, сменят си жените като носни кърпички и никой не знае кое дете от кого е?"Захвърлят си жените с всяка спят,пият, пушат, взимат наркотици, тровят се, всички са изперкали"Егати разврата".Ако това си мислят, май са прави.Наистина сме изроди и отрепки.Не знаеш кой с кого спи паралелно с други, кой какви болести разнася, и кондомите не са спасение.Зависи от порите на гумата.Кой може да съди някой само ако е чул слух за някого, или че не му разбира мисленето?Ако мормоните-фундаменталисти имат по няколко жени, от които знаят броя и на кого са децата, т.е. на един мъж при нас децата от колко мъже са и коя жена на кого е и колко жени има един мъж?Ако е женен колко още имат накуп?Абе трънки на Вас дето ми разправяте за техни педофили.У нас кой спи с ученички?В 7-ми клас вече всички са на магистралата.Ходят на училище в детски дискотеки.Там се друсат и е.....После правят аборти и пак на линия напред.Сега се прибира дъщеря ми от училище и ми казва, че класната хванала две ученички да се друсат и да пият.Едната цял ден изпускала цялата си чанта и всичко, което е в нея.А сега ми кажете това какво е?ПРи така наречените фундаменталисти такова чудо няма.Има само повече законни съпруги и деца, които са едно голямо семейство и нищо друго.Жените и мъжете спят само помежду си и жените винаги са девствени или вдовици.Няма никакви болести, за спин не говорим.И какво лошо има в това?Не ги защитавам, само Ви давам друга гледна точка.Не съдете, за да не бъдете съдени! Казва Спасителя.

1:56 PM  
Anonymous Anonymous said...

Нищо им няма на момчетата-мормони.Много са си добре.Просто дръжте с тях като с всеки друг човек.Дълго време комунизма създаваше безверници, и сега виждаме, като човек не вярва в Бога как убива, краде, лъже, развратничи, дрогира се.Избива майка си, баща си, съученика си, приятелката си, децата си, жената си.Айде сега кажете по-добре ли е да си вярващ или не?Спомнете си старите българи, които без молитва не са сядали на масата.Всяка неделя цялото семейство пременено с най-хубавите дрехи отиват на църква, защото това е ден за Господ.Кога син ще вдигне ръка срещу баща, нали цяло село ще го разкъса.Хората са си помагали един на друг.Кажете сега защо да не поговорите с някой който е решил да Ви обърне внимание?Ако пък не искате може учтиво да откажете.Без да се бъзикате.И те са хора.

9:48 AM  
Blogger thewitnes said...

Изненада АЗ СЪМ МОРМОН.Казвам се Иван Иванов и съм от Ямбол, ако е необходимо ще си посоча егенето по-късно. Присъедених се към Църквата на Исус Христос на светиите от последните дни преди 10 години. Никой не ме е заставял да правя това, беше мой избор и съм щастлив с това. Старая се да живея според принципите на учението на Исус Христос и намирам мир и комфорт в шантавия живот в който сме заобиколени.

12:41 AM  
Anonymous Anonymous said...

Аз пък съм бивш мормон , не става въпрос дали са печени като цяло, а че учението от книгите им се доближава максимално до фантастиката. Когато го осъзнах след като прочетох много християнскси книги за сектите се махнах и се радвам, че не ми промиха мозъка. Една от сестрите от САЩ, които ми бяха назначени в последствие се отказа и тя- явно е заразно, сега се чуваме и съм щастлива и за нея че намери пътя си извън тази секта.А защо да е секта ще кажа амо две неща: Вярват,че Бог говори директно с техния духовен водач- лидера на църквата и само той в целия свят говори истини и е упълномощен от името на Бог, което автоматически изключва целия свят освен тях като мнение, да не говорим, че няма нищо общо с библията. И второто е че има 30% десятък от всеки членЫ което също е лудост, да не говорим и че кръщават мъртвите и че само техните църкви са истински. Те са машина за правене на пари и нищо повече. В замяна на парите ти ти предлагат лъжливо спасение.

8:56 AM  
Anonymous Anonymous said...

СЛАВА НА ВЕЛИКИЯ КТХУЛУ !!!!!

8:25 AM  
Anonymous Hacker said...

До thewitnes

Здрасти, Иван Иванов от Ямбол, ако си онзи, дето го уволниха от театъра за хронично пиянство.

Радвам се, че си постигнал своята американска мечта - да разнасяш пици и банички в една хлебарница на Юта. Познати ми казаха, че в свободното си време предимно дращеш анонимки срещу бивши колеги. Щастие, мир и комфорт - всеки ги разбира по своему. Но в Съдния ден, когато Той пусне черните душици за рециклране (викат му и пъкъл), дали си Mormon или не, няма да има особено значение, защото Той не гледа на лице
По-здрав ти желая,
Бате Хакер

6:58 PM  
Anonymous Anonymous said...

До thewitnes,
удобно ли е за някакъв актуален mail адрес, бих желала, да попитам нещо лично относно мормонството.

11:13 AM  

Post a Comment

<< Home

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 License.