Sunday, April 16, 2006

Малко снимки


Ето ми новата любима снимка. В нея няма фотошоп въпреки че изглежда много изкуствена. Фокусирах квадратчета от мрежата на външната врата в квартирата. В америка почти всички външни врати (на къщите) имат пред тях още една врата наречена screen door (долната част е пластмасова а горната е такава мрежеста). Функцията на тая врата е през лятото да можеш да отвориш външната врата и да не влизат насекоми... и непознати. Аз бях виждал преди по филмите, но не ми правеха впечатление чак толкова.

Понякога ми се случва да гледам чернобелия и цветния вариант на една снимка и да се чудя дълго време кой изглежда по-добре. И обикновено не мога да реша. На тая снимка и двата варианта ми харесват. Композицията изпъква в чернобелия вариант, но пък в цветната версия ми харесва червеното по дървото, зелената трева, и синьото небе. Небето е чудесно просто.
Вчера си купих ултравиолетово филтърче за обектива на фотоапарата. И според мен има ефект. Небето изглежда по-наситено синьо. Също така казват че облаците изглеждали по триизмерни... докато без филтъра са малко по... плоски. Днеска нямаше пукнат облак и не можах да преценя. Филтърчето също предпазвало обектива от надраскване... а аз си изгубих капачката за обектива преди няколко седмици. Така че с един куршум, два заека.

Хубаво е да снимаш деца. Те са игриви същества, а правенето на снимки (или портрети) понякога е игра. Това е малкия Стефанос. Детето на познатите ми гърци. Казах му да прегърне дървото... но физиономията си е лично негово произведение. По якето му имаше разни червени работи които не си пасваха с останалите цветове в снимката... така че я направих чернобяла.
Междудругото в къщата на гърците има повече играчки от магазин за играчки. Трудно им е на тях да не му купуват играчки всяка седмица май :). Но какво да направят хората... обичат си детенцето много. Освен това ми се струва че Стефанос е бил най-целуванато бебе на света. Да е жив и здрав :)

Иска ми се да се занимавам с фотография малко повече и малко по-сериозно. Някой да ми предложи работа?

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Хубави снимки. На мен лично двете чернобели ми харесват повече. Дървото е много ефирно на първата. Кефи ме. А на втората много детенцето много добре изпъква на фона. Освен това е сладко. :-)

2:22 AM  
Anonymous Anonymous said...

Абе тая с лапето що не я направи поне сепия като не искаш цветове.Черно-бялото я прави някак много пе4ална и хвърля прекалена мъдрост върху невинността на детенцето. Освен, разбира се, ако не си искал умишлено това.
А черно-белинизмът е твърде лесен начин да се придаде друг смисъл на снимката (дори и ако няма такъв).
И аз пък какво роптая като и аз го обичам тоя ефект и вси4ките ми снимки минават през проверката.
То и за смисъл не може да се говори,тъй като снимката е отворена за всякакви прочити... Трябваше да използвам по-безопасна дума като настроение.
Пствай повече снимки.
Хора или без хора обичаш да снимаш повече?

3:38 AM  
Blogger Сашо skype: akartchinski79 said...

@ ritchie
Мерси за оценката. Радвам се че ти харесват.
@ anonymous
Промених снимката. Направих си моя сепия във фотошопа. Също така направих една едвам забележима рамка на снимката която би трябвало да дърпа вниманието на зрителя навътре в центъра.
Други предложения да имаш?

4:08 AM  
Anonymous Anonymous said...

Да - да вземеш да поспиваш по това време на ноща. :)

7:18 AM  

Post a Comment

<< Home

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 License.