Saturday, March 18, 2006

Обраха квартирата


Четвъртък през нощта бях на работа. От 10 вечерта до 8 сутринта в петък. Още като пристигнах на работа почнаха странни работи. Първото нещо което правя като отида на работа е да си прочета работната поща. Гледам има имейл от шефа на шефа. Естествено той се чете веднага. В него пише че сегашния ми шеф няма да ми е шеф вече. Много странно. Не пишеше защо... но предполагам моя шеф е осрал нещо и са му взели правата на ИТ мениджър в нашата сграда. Все пак разбрах че не е уволнен ами просто са му върнали същата позиция в другия център/сграда в която е бил преди да отворят нашия център преди година. И странно беше...
В 3 и нещо ми се обажда съкваританта да ми каже че тъкмо се прибрал... и ни обрали квартирата. Съвсем спокойно го питах какво са взели. Ами не бил сигурен още но били разхвърляли дрехи и работи докато търсели за ценности някакви. Имах $150 до леглото. Тях естествено ги нямало. Имах едно малко касетофонче... и него го взели. Компютъра там ли е? Там е. Той е един малък и поне на няколко години... не изглежда скъп. Сноуборда ми там ли е? Там е. Слава богу. Фотоапарата ми беше с мен. В колата. Все пак отидох да проверя дали е в колата за всеки случай че ако има нещо за което ме е еня... то е фотоапарата. Съкваританта каза че телевизора бил обърнат по лице близо до вратата. Но той е толкова голям че просто не са могли да го вземат. Взели глупавото преносимо двд плейърче/телевизорче. Голям праз. Взели само едното от двете устройства за кабелната телевизия. Това пък още по-голям праз. Прибрах се към 8:30 сутринта в петък. Малко разхвърляно. Ровичкали ми из сандъчето с документи, но слава богу нищо не са взели от там. Забелязах че чековете от банката ми липсват. Обаждам се на банката и им казвам ситуацията. Някой ми е откраднал чековете и не искам да ги ползва. Те казаха да дойда в банката, да си закрия сметката и да си отворя нова. Банката отваряла в 9. Обаждам се на кабелната телевизия. Откраднали кабелното устройство им казвам. Какво да правя? Казаха ми че единствено трябва да донеса полицейския доклад за това какво са откраднали. Питах колко струва устройството... ами било $500. Да... ще донеса полицейски доклад. Обаждам се в полицията и им казвам че са ни ограбили през нощта. Те казаха че ще пратят полицай който ще е вкъщи най-късно до час. Аз събудих съквартиранта да му кажа какво съм сторил до сега. Казах му да седи да чака полицая, докато аз отида в банката и си закрия сметката и отворя нова. Отивам в банката такъв уморен и бавен. Казах им че са ми ограбили квартирата... "Оле ужас, колко неудобно наистина, дано не са взели важни неща" и други такива глупости. Имах чувството че тях ако ги бяха ограбили щяха да са в шок. Цялата работа по закриването и откриването на нова сметка отне около 15 мин. Америка в това отношение няма грешка. Хората знаят как се прави бизнес. Въпреки че не съм голям (даже много дребен) клиент и нямам кой знае колко пари в банката, бяха безкрайно услужливи. Евала. даже имали промоция че като си отвориш нова сметка ти дават една чатничка наречена Roadside Emergency Kit (с разни глупости в случай че закъсаш с колата си). В тая чантичка имаше едни кабели в случай че ти е изтощена батерията... крокодили май им викали. Имаше и няколко отверки, чифт клещи, един триъгълен рефлектор който да сложиш на улицата ако ти се наложи... и разни други джунджурии. Може и да ми послужи тая чантичка. Всичко се случва. Пък и колата да си призная... чакам скоро да издаде багажа. Все пак е на 330 хиляди километра. Милата :)
Прибирам се след банката и съквартиранта каза че ченгето тъкмо си тръгнало. Дошло 5 мин след като съм излязал до банката. В понеделник трябва да отида до полицейския участък да си взема тоя полицейски доклад който ще мога да представя на кабелната компания и евентуално на библиотеката (няколко от двд-тата които са ни откраднали бяха взети от библиотеката).
И това беше. Странното е че това че са ме "обрали" въобще не ме бърка. Даже не бях ядосан. Не ми пука за касетофончето и за парите които са ми взели. Някак си бях много доволен че просто няма какво да ми отркрадне човек (като се изключи фотапарата :) ). Със съквартираната се разбрахме да почнем да заключваме вратата.

11 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Важното е, че ти си жив и здрав!

12:25 AM  
Anonymous Anonymous said...

Хубаво е, че успяваш да запазиш спокойствие! Когато ни бяха обрали тук, в България, бяха изсипали всички дрехи от гардероба по спалнята и по пода. Не ми беше жал за парите и за скромните златни бижута, които ми бяха задигнали, просто се чувствах безкрайно омърсена от това, че някой долен непознат е бърникал из нещата ми, сякаш има право да се меси в живота ми.
Естествено, натиках всички дрехи в пералнята, за да се отърва от това усещане за омърсеност.
Наистина най-важното е, че си жив и здрав и не са успели да ти изкарат акъла! Виждала съм какво прави с човека един шок.
Евала на американците, явно са ефективни в такива случаи!
А каква е тази врата, дето досега не сте я заключвали?

2:11 AM  
Blogger Unknown said...

Ахахаха, и на мен ми хареса това със вратата. Аз тук като взеама да заключвам и да отключвам входната врата свят ми се завива. То са брави и ключалки, метални врати. а вие, хуабва работа, ами вземете я заключвайте тази врата! :)))) Поне едно райберче от външната страна, да знаят хората че имате нещо против да ви влизат в дома:)))

2:46 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ей Саше, колко тъпо - а аз си мислех, че в Америката такива неща не се случват. Ама и вие с тази врата направо сте ги подканяли съвсем. Но здраве да е, наистина...

6:22 AM  
Anonymous Anonymous said...

ех, сашко...

да знаех, че не се заключваш.., ама по-рано ;) /и не! не говоря за грабеж! ..поне не от този род/

10:48 AM  
Blogger Бобан said...

oste kakvi ne6ta nqma da vidi6 po 6tatite nali? na mene kakvi ne6ta sa mi se slu4vali...

7:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

PREDI DA TVARDISH CHE AMREIAK NIAMA GRESHKA po OTNOSHENIE NA BANKIte NASABERI POveCHE OPIT< NE RASPROTSARNIVAIA MITOVE< AVELINA< TVOI PRIATEL NMAI- SARDECHEN, kakto i za ograbvaneto- nestat mosehse da samngo po zakucheni- zavisi v KOI kavrataklkoe SELO ili GRAD ZIVEESH
ste me PRinudsih maida pUsakm OTEDELEN BLOG OT tVOIAT

12:51 PM  
Anonymous Anonymous said...

Tova s vrata i na men mi haresa.
Obache riskuvash njakoi pat da ti se sluchi kato na men:

Pribiram se v 1-2 prez noshta i vratata mi zakluchena s sindjira otvatre :)
Dokato mi dojde naum, che tova njama kak da stane bez dopalnitelna "pomosht" minaha 15 minuti. Aide v policejskoto na 2 presechki ot nas deto edin maloumnik mi digna kravnoto dokato se opitvashe da me probuta na klucharja. Njamalo kakvo drugo da napravi za men - az vdignah mnogo shum i edna po-starsha polizajka nahoka malkia umnik i vikna patrulkata da mi okajat sadejstvie. "Sadejstvieto" kato po filmite: dojdoha do building-a, izvadiha edni pistoleti edni chudesii, pratiha me za po-sigurno prez edin etaj i vljazoha s vrata zaedno :) To ot vratata se vijda zjaloto jilishte, no te chinno proveriha v miniaturnite garderobi i daje zad divanite do stenata. Nikoj njamashe, malko neshta lipsvaha i se okaza che maj sam zavarila kradzite. Tezi protivo pojarnite stalbi v NY sa mnogo protivno neshto - hem ti davat izhod, no pak i s vhoda e po-lesno. Oh, che dalag post stana.
Jiv i zdrav da si, pak drugoto ste si go kupish :) Rossy

5:37 PM  
Anonymous Anonymous said...

...ама как познааааааааааах! шесто чувство или...?!
;)

5:27 PM  
Blogger skoklyo said...

Не искам да звуча гадно, ама това с отключената врата е направо смешно. Хората са си хора навсякъде и е трябвало поне да очаквате, че такова нещо може да ви се случи. Според мен реакцията ти след това го показва, истината е, че просто не ви е пукало кой-знае колко. Това не е твой дом, не е твоя крепост, всичко вътре е твърде заменимо, за да има каквато и да е стойност за теб. Просто безлична кутийка под наем с някои евтини принадлежности за живеене. Според мен когато хората дори не се вълнуват от нахлуване в предполагаемото им лично пространство, нещата се простират много по-дълбоко от способността за запазване на спокойствие.
А впрочем сигурен ли си, че съквартирантът ти не е инсценирал обира?:)

12:05 AM  
Anonymous Anonymous said...

@skoklyo..
а ти какво си помисли, че съм познала?! ;)
американците много ги бива по сцените! :)

12:47 AM  

Post a Comment

<< Home

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 License.