Ток, стени, скорости, обувки
Плагиатствам идеята на Пейо да пиша с кратки откъсчета на различни теми. Кратките неща са по-лесни за четене все пак. След като отдавна не съм писал за разлики между Америка и България... реших да наваксам. Макар и през пръсти. Не остана почти нищо в Америка което да ми прави силно впечатление и да не съм го описал.
Ток
В Америка електрическите контакти в стената са различни. Ако донеса нещо електрическо в България трябва да нося и адаптер който обръща тока. Тия адаптерчета струват около $15. Струва ми се че във всеки континент стандарта за ток е различен. Уредите които се включват в стената са два варианта... както се вижда от снимката. Разликата е че едния вид има трето... ъм... нещо си, което всъщност не е задължително. Тенденцията е че по-сериозните електроуреди го имат това третото на което викат ground wire(което до колкото разбирам е да предпази от уреда от къси съединения).
Стените са много тънки. Къщите не са от тухли, а от... всъщност не знам от какво са. Някаква гибсова смес май. Казват й drywall. Може да си я купиш на едни големи правоъбълници които се слагат върху дървените основи. и след това улейчетата между тия правоъгълници се правят невидими чрез някаква техника (хартия някаква се слага и боя някаква май). Не съм голям строител така че може и да съм с грешка/и в обясненията. Интересното е че ако удариш една стена с юмрук... сигурно ще я пробиеш. Предполагам ще изглежда долу горе като това на снимката. И звуково не изолират много добре... или поне на мен така ми се струва.
Повечето хора не знаят как да карат кола с ръчни скорости. Почти всички коли са с автоматични скорости. Слагаш лоста на D (за Drive) скорост и потегляш... няма да си играеш със съединител или скорости. Газ... спирачка, газ... спирачка. Лесно е да се заспи зад волана. Всъщност на лоста за скорости има
P - park (паркиране)
R - reverse (задна)
N - neutral (неутрална или без скорост)
D - drive (шофиране)
3 - нещо като трета скорост май
2 - нещо като втора
Но досега не съм видял никой да ползва 3 или 2. Всички слагат на скорост D и карат без да превключват нищо.
В повечето къщи не е голям грях да се ходи с обувките. Може и да не е в повечето, но поне в един доста голям процент от къщите. Това се отнася главно за хола защото обикновено това е стаята в която се намира външната врата. В доста от къщите биха ти казали да не се събуваш като влезеш. Аз се събувам по принцип защото си ми е навик. Мукетите (carpet) в холовете обикновено са от тоя тип. Този на снимката е много шарен (за да не си личат петната по него); иначе болшинството са един цвят.
Ток
В Америка електрическите контакти в стената са различни. Ако донеса нещо електрическо в България трябва да нося и адаптер който обръща тока. Тия адаптерчета струват около $15. Струва ми се че във всеки континент стандарта за ток е различен. Уредите които се включват в стената са два варианта... както се вижда от снимката. Разликата е че едния вид има трето... ъм... нещо си, което всъщност не е задължително. Тенденцията е че по-сериозните електроуреди го имат това третото на което викат ground wire(което до колкото разбирам е да предпази от уреда от къси съединения).
Стените са много тънки. Къщите не са от тухли, а от... всъщност не знам от какво са. Някаква гибсова смес май. Казват й drywall. Може да си я купиш на едни големи правоъбълници които се слагат върху дървените основи. и след това улейчетата между тия правоъгълници се правят невидими чрез някаква техника (хартия някаква се слага и боя някаква май). Не съм голям строител така че може и да съм с грешка/и в обясненията. Интересното е че ако удариш една стена с юмрук... сигурно ще я пробиеш. Предполагам ще изглежда долу горе като това на снимката. И звуково не изолират много добре... или поне на мен така ми се струва.
Повечето хора не знаят как да карат кола с ръчни скорости. Почти всички коли са с автоматични скорости. Слагаш лоста на D (за Drive) скорост и потегляш... няма да си играеш със съединител или скорости. Газ... спирачка, газ... спирачка. Лесно е да се заспи зад волана. Всъщност на лоста за скорости има
P - park (паркиране)
R - reverse (задна)
N - neutral (неутрална или без скорост)
D - drive (шофиране)
3 - нещо като трета скорост май
2 - нещо като втора
Но досега не съм видял никой да ползва 3 или 2. Всички слагат на скорост D и карат без да превключват нищо.
В повечето къщи не е голям грях да се ходи с обувките. Може и да не е в повечето, но поне в един доста голям процент от къщите. Това се отнася главно за хола защото обикновено това е стаята в която се намира външната врата. В доста от къщите биха ти казали да не се събуваш като влезеш. Аз се събувам по принцип защото си ми е навик. Мукетите (carpet) в холовете обикновено са от тоя тип. Този на снимката е много шарен (за да не си личат петната по него); иначе болшинството са един цвят.
12 Comments:
Сашо, освен адаптер, ще ти трябва и преобразувател, защото тока в САЩ е на 110 V и повечето уреди са направени да работят само за него (има и такива, които работят и на двата стандарта, провери надписите на самия уред), но 15$ не давай в никакъв случай - в България за 15 лв. ще си купиш и адаптер и преобразувател.
Hello strainger....
Iza.
Само едно ш'ти кажа:
www.kulinar.gbg.bg
! няма връзка, ама може да ти хареса
правописна грешка на аноним 1
Тва третото Graund е заземяване и го има в 90%(ако не и в 100%) от Българските контакти и разклонители просто е отстрани под формата на Жълти клемички :)
@ bulgarian
ти си един извор на информация :)
@ Iza
Hi
@ anonymous
тоя сайт го бях мярнал един път, но мерси че ми напомни
@ аnonymous
ясно... само клемички да знаех какво е :))
заземяването е не за да предпазва уреда от късо, а за да не те тресне тока, ако протече към корпуса. като гръмоотвод. това на щепселите не се нарича клеми, а е просто пластинки, които се допират с други едни на контакта и повече отговарят на представата за клема. системата се нарича Шуко от немското Schutz-Kontakt. и ако бях електричар щях да кажа, че ме кефи повече от американската :)
клема впрочем идва пак от немски и обозначава нещо, което фиксира посредством защипване.
Като сложиш автоматичната скоростна кутия на 3, тя си позволява да превключва само между 1, 2 и 3 скорост, но не по-нагоре. Това се слага с две цели:
- ако изкачваш баир и трансмисията постоянно превключва между 3-а и 4-а скорост, да речем, можеш да сложиш ръчката на 3 и така да се избавиш от постоянното превключване
- ако слизаш по баир, по-ниската скорост служи за моторна спирачка - по същия начин като стандартна трансмисия
Това с автоматичните скоростни кутии ми се струва толкова сложно. А нали уж е за по-лесно. Пък и не искам да си мисля как се кара една таква кола върху лед.
За първи път попадам на сайта ти, случайно. Интересен е този пост със сравненията :) Мисля да те сложа във фейвъритс и да наблюдавам развитието на фотографските ти постижения.
Ами относно обувките, незнам дали ти е известно но преди 10ти Ноември хората се отличаваха по това, че повечето бяха в услуга на режима, а една малка част от тях не бяха. Та тази малката част, която не бяха в услуга на режима обикновено не се събуваха пред вратата, защото не бяха дошли от село да вземат апартамента отреден им от "Народната Власт". Тоест навика да се събуваш пред вратата е породен от факта, че идваш от обора и носиш кал. Сети ли си сега?
Това за автоматика на автомобила - 3 и 2 всъщност е за ограничение, т.е. до 3-та или съответно до 2-ра скорост качва. Използва се най-често при спускане по наклон, за да не ти се износват накладките - като спираш с двигател.
Post a Comment
<< Home