Thursday, May 26, 2005

Отговор на Anonymous 2 (който се оказва се казва Geo)


Браво на коментара. Аз по принцип се радвам на критиката (още нещо на което се научих тук). Преди да отговоря на твоите аргументи бих искал да кажа че твоята уебстраница е страшно добре направена. Със стил и всичко... което неминуемо ми повиши мнението за теб (аз първоначално си помислих че си някой тинейджър дето се мъчи да говори на английски, не е излизал от България никога, и просто си търси начин да се заяде... радвам се че не се оказа така.) Нямам много време да я разглеждам в детайли сега защото утре трябва да ставам рано че тръгвам за България. Но сега не мога да се въздържа да ти отговоря въпреки че няма да се наспя като хората.

"- я колко странно! защто 90% от познатите ми в чужбина прекарват 90% от времето си в тъга, носталгия и безмислен слъзливо-уклончив патетизъм."
Аз не прекарвам 90% от времето си в тъга и носталгия... може би около 10% ... или 15 най-много. През останалото време се уча от живота така да се каже. Факта че България ми липсва от време на време е нормален, но това не ме спира да гледам напред и да съм отворен към положителните неща в Америка. Ако ми беше кофти 90% от времето да се бях върнал в България преди 6 години. Аз съм си направил равносметката и ако положителните неща бяха по-малко от отрицателните, щях да се върна в България.

"- я колко странно! някой беше казал, че да намираш кусури е много по-лесно отколкото да намираш позитиви."
За това си напълно прав и няма какво да оборвам тоя аргумент. Аз също смятам че да намираш косури е много по-лесно. Но моята цел не е да търся трудното. Аз предпочитам лесното. Този блог не е изпит по литература за мен. Аз просто го ползвам като одушник един вид. Ако исках да се занимавам с трудни работи, тогава щях да продължавам да се мъча да свиря John Lee Hooker на китара. Също така аз с тоя блог не се опитвам да впечатлявам непознати и случайни хора в интернет. Аз както пише в моя profile - не претендирам да съм много умен или знаещ.

"- я колко странно! как така се получава че братята американци (англичани, германци, французи и т.н.) всъщност са такива тъпи и посредствени копелета, но видиш ли по някаква случайност развиват баси и културата, образованието и икономиката. Парадокс???? Ужасен!"
Не е парадокс.
За англичаните, германците, французите и т.н. аз не знам. Блога ми е за американците. Според мен в Америка културата, образованието, и икономиката не се развиват успоредно... Аз смятам че икономиката се развива за сметка на културата и образованието. Образованието не е на кое знае кое ниво (имам бакалавърска степен от Kent State University и съм завършил гимназията Vicor Valley High School). Много хора са споменавали (включително учители че образователната система много куца. Нямам предвид наличието на Harvard и Yale ами на средния държавен колеж или университет). Ти не знам защо имаш впечатлението че образованието е на голямо ниво. Културата на средния американец според мен не е голяма. Защото в много случаи не им остава време да се занимават с култура. Тук живота е много динамичен ... колкото повече неща имаш толкова повече грижи имаш. Работата е страшно важна за американците, след това като се грижат за децата си, и голямата къща... не остава много свободно време. А ако случайно остане, те предпочитат да го прекарат в нещо неангажиращо защото са уморени (или като мен харесват лесните работи).

"- я колко странно! защо се оказва, че критиката продължава да бъде най-голямата густия, за да се докажеш на кого...? Какво...?"
Първо - критиката е нещо нормално. Аз не се изхвърлям пред всеки срещнат американец (даже пред нито един) казвайки "Колко си прост и некултурен". Аз си споделям мнението с някои българи без да накърнявам чуствата на американците. Аз съм се фокусирал за момента да опиша негативните неща (смятам че позитивните са описани на много повече места - филми, преса, интернет, т.н.) И като съдя по твоите коментри съм успял. Ако ти искаш позитивни неща, аз съм сигурен че можеш да си намериш я книжка я филм за тая работа.
Второ - твоите коментари смятам критикуват мен и моето мислене (но както споменах в Първо... това не нищо лошо... стига да не е безсмислено заяждане). Та на твоята критика бих отговорил - ти на мен ли искаш да се докажеш? Какво...? :)

"Вярвам, че на всеки средно интелигентен човек днес (позволявам си да учочня, че и аз се смятам в тази категория, за да не си помислиш че се вземам прекалено насериозно), е много по-лесно да критикува, от колкото да оценява."
Аз нямам претенции да съм интелигентен - в БЪлгария бях посредствен ученик. Аз пак ти казвам... аз критикувам защто е лесно. Също така и оценявам (което смятах че личи поне малко в предния пост... ако не личи то е защото не е лесно да оценяваш :) ), но просто това не е темата на тоя блог.

"Но сега ми изглеждаш като поредния човек, който избира да забелязва само кофтито, защото... е прочети малко психология ... там пише доста за причините поради които даден индивид се настройва само и единствено негативно към явленията около него, което от своя страна е насочено предимно към повдигането на собсвеното ... ("Аз нали трябва да се гордея с нещо, да чуствам че превъзхождам с нещо американците")"
Ами аз пак казвам... не претендирам да съм нещо особено... поредния човек съм. Що се отнася до психологията... кажи коя книга да прочета? Ако е интересна и ми остане свободно време, предополагам ще имам желанието да я прочета.
За гордеенето.... Аз се опитвам да се гордея че превъзхождам с нещо хората в средата около мен. Ти не се ли гордееш с нещо? Не превъзхождаш ли доста софиянци в някои аспекти?

"Аз не разбирам от тия работи, но можеш ли да ми кажеш как определяш ти (очевидно идентифицирайки се като представител на определена твоя култура), че превъзхождаш друга?"
Не съм расист или нищо от сорта. Нямам илюзията че превъзхождам американците в такава степен която ти смяташ че мисля. Аз си имам уважение към американците и определено не съм на мнинието че България превъзхожда Америка; още повече че точно аз превъзхождам американците.

"Sorry, но ми се струва леко нелепо (във времето в което живеем) някой да бъде на място, което не харесва и да не направи нищо за да се махне от там. Малко ми мяза на лицемерие."
Ти не си запознат с обстоятелствата около моето живеене тук. И без да имаш тая информация аз бих казал че да ме уличаваш в лицемерие не е много на място.

"Ако ги пишеше тия работи преди 15 години ок - нямаше да звучат като анархиски популизъм."
Изглежда наистина не съм чел достатъчно психолория :). Не знам какво означава "анархиски популизъм" и сега няма да отделя времето да се ровя из интернет да разбера (друго доказателство че моята интелигентност малко куца).

"Но да ти споделя, отдавна не останаха тези - "много българи (които) смятат че живота в Щатите е "пей сърце", освен ако бабите ни не четат б-логове в Интернет."
Ами аз смятах че повечето българи смятат че живота в Америка е "пей сърце". Но не съм бил от много време в България така че може и да си прав. Ако имаш възможност (или аз ако намеря такава), направи една анкета сред българите:
Смятате ли че живота в Америка е:
а) Пей сърце
б) Плачи сърце
Като получим резултати тогава ще се разбере кой е прав и кой крив.

"пък барем се замислиш, че тенденциозно постановената критическа позиция съществуваща единствено заради самата себе си, в края на деня може да бъде същата, като тенденциозния американски пошъл патриотизъм и екзистенциализъм... "
Това не ми е много ясно какво означава. Ако може да обясниш с по прости думички?

"американски пошъл патриотизъм и екзистенциализъм... който ти хич не обичаш. Нали?"
Ами това че патриотизма и екзистенциализъм (това предполагам означава "съществуване") в повечето случаи е
пошъл смятам че е вярно. Но не съм седнал да се ядосвам или да споря с тях за това. Приемам го като част от тяхния начин на живот.

"С всичкото това не се заяждам, както би се изкушил да си помислиш, а лекичко те гадаличкам"
Ами прав си... изкуших се така да си помисля. Така ми изглежда от сарказма в "- я колко странно!". Ако това не е сарказъм... let me know. Бих казал обаче моя пост стана ебати гъдела май :)

Като заключение бих казал че нямам нищо против да се видим на живо и да поспорим като хората. Аз обичам да споря стига другия да не приема моите аргументи от време на време за валидни (както аз смятам че правя).

Чао Geo

PS Съжалявам че нямам време и подходящи снимки за последните 2 поста. Може да намеря друг път но сега наистина трябва да лярам защото тоя пост ми отне час и половина... трябва да ставам след 4 часа. Ти си виновен Geo :)

9 Comments:

Blogger Emo said...

Сашо, имам само един съвет към теб.. това, че на някого му скимнало да те плюе или не може да те разбере, да не ти прави впечатление. Особено ако те съветва да четеш психология, защото се надявам искрено да не ти трябва да стигаш до там! Нищо против психологията, но не и по този начин с тон "ти ли ве келеш, я се виж къв си тъп като не си чел психология". Не всички сме болни мозъци..или поне се стараем да не станем такива извън България. Иначе те поздравявам за изводите от живота ти в САЩ.

6:50 PM  
Anonymous Anonymous said...

Бях тръгнала да пиша ебати коментара, но след размисъл зарязах. Оставих го като драфт, щото явно темата ще се коментира още. Но я замислям по друг начин сега. Както и да е. Всеки има фаза, в която започва да плюе, без да знае точно какво. Но, Емо, сигурна съм, че критиката не е била от типа "ти ли ве келеш, я се виж къв си тъп като не си чел психология". Въпросният критик ми е доста познат, та за това смея да твърдя.

8:30 AM  
Anonymous Anonymous said...

sasho: nqmashe nujda da stoish tolkova do kusno za da mi otgovarqsh. chak se pochustvah vinoven.

"Та на твоята критика бих отговорил - ти на мен ли искаш да се докажеш? Какво...? :)"

pich si. radvash me.

"Аз пак ти казвам... аз критикувам защто е лесно. "

ama veno si pcih basi. ti si purviq chovek koito mi go kazva v prav tekst.

"Що се отнася до психологията... "

zabravi za neq. beshe nachin da se opitam da kaja neshto, no ochevidno ne stana.

"Не превъзхождаш ли доста софиянци в някои аспекти?"

ne razbira se. ako vobshte si pozvolq da govorq taka to shte e "hora", a ne "sofianci", "plovdivchani", "kurtovo-konarevci", etc..

" без да имаш тая информация аз бих казал че да ме уличаваш в лицемерие не е много на място. "

udvlqva me che zapazvash dobriq ton tuk. oshte poveche vyv tvoq si b-log kudeto nqkoi idva i ti kazva che si licemer. tainichko zapochvam da ti se vuzhishtavam.

"Смятате ли че живота в Америка е:
а) Пей сърце
б) Плачи сърце
Като получим резултати тогава ще се разбере кой е прав и кой крив."

za syjelenie anketata ti nqma da e korekna ako se dobavqt pone oshte 2 otgovora:
b) i pei surce i plachi surce.
c) nqmam mnenie

"Това не ми е много ясно какво означава. Ако може да обясниш с по прости думички?"

da otrichash kraino po svoqta priroda nosi v sebe si absolutno sushtiq popolisum kato da hvalish kraino.

"Ако това не е сарказъм... let me know."

surkazum e razbira se. koeto ne go pravi zaqjdane, a nachin na vodene na razgovor.

dano si patuval dobre.

nazdrave.

emo: basi suveta...

lemon: moje tochno ot tozi tip da e bila. ne "smei" da go tvursish... ;)

4:35 PM  
Blogger Emo said...

Lemon,

Нищо не съм казал против Гео, вероятно си има право за много неща, както всеки човек си има право сам за себе си. Понеже познавам Сашо лично, до някъде ме жегнаха преките нападки за лицемерие, а и нещата, които той спомена не се отнасяха само за Сашо, а общо за хората извън България.

Гео,

С психологията човек може да си помогне да разбере много неща, но може и да влезе в голямо заблуждение ако използва малко от това, което е чел, за да контролира или разбере възгледите си, което усещам че искаш да вметнеш (може би греша, но модела ти е "психология за самоконтрол"). Това е опасно (чисто технически обосновано, понеже виждам, че си до някъде IT образован) по простата причина за валидните закони за Requisite Variety и Requisite Knowledge, чиито изисквания не са изпълнени (почети "Second-order Cybernetics"). При това положение една отворена система (в случая Психология->Индивид(човек)<->Индивид(човек) има голям шанс да кривне към нестабилно състояние (дефиниция - вън от атрактора на състояния за продължаване съществуването на системата). С две думи, не прерпоръчвам на Сашо да упражнява психоложки методи, за да разбере защо мисли по този начин или да си променя възгледите, но оставам с впечатление, че си тръгнал по този път, за което се надявам да е само в твоя полза - всеки изпитва удовлетворение по някакъв начин.
Наречи ме консервативен по отношение на психологията (за самоконтрол), и няма да сгрешиш, въпреки, че съм за развитието й. Съответно не е нужно да си "за" или "против" или да имаш мнение по това което казвам, защото очевидно ползваме различни методи за обосновка. По тази тема може доста да се говори и не е тук мястото, така че приключвам до тук.

Сашо,

Весело изкарване в България! Улучи време поне, аз докато бях само валеше.

Поздрави на всички,
Емо

9:57 AM  
Blogger Сашо skype: akartchinski79 said...

:) Emo, ne vsichki karame doktorski stepeni. Vypreki che ne mi e iasno kakvo za kakvo pishesh v povecheto vreme, mi dava goliam kef da cheta kakvo pishesh.
Ako imam detsa niakoga, pri tebe shte gi pratia da uchat :)

Vali dyjd tuka pochti vseki den. No tova ne mi prechi da se zabavliavam.

10:24 AM  
Anonymous Anonymous said...

Навлязох в блог територията с много желание и както поне в началото ми се стори, безкраен ентусиазъм. След известно време, както след всяка злоупотреба първоначалната сладост ми остави "горчив вкус в устата" и мисля, че дори получих леко натравяне. Не знам дали ще повярваш, но за пръв път от доста време, изчитам блог от край до край и то не защото търся аргументи оборващи теорията "Защо и как да емигрирам... в лесни стъпки". Не съм живял в Америка затова ще оставя на теб разсъжденията относно американския начин на живот, нито пък искам да те поучавам какво да мислиш изхождайки от собствения си опит. За мен остава интересното и полезно четиво както и удоволствието от лекия и непретенциозен стил на писане!
П.С. Факта, че (съдейки от интересите ти) произхождаме от един град по никакъв начин не натежава в коментара :)

2:54 PM  
Anonymous Anonymous said...

geo харесва ми стилът ти на писане. и водене на провокиран спор :)
това си е цяло изкуство (последното де)

1:37 PM  
Anonymous Anonymous said...

Сашо, случйно попаднах на блога ти, но просто исках да ти кажа, че страшно ме радва позитивизмът ти. Била съм там, където си сега и... възхитителен е тонът ти. Поздрави!

3:22 AM  
Anonymous lea said...

Вижте сънародници, много ми харесва това, че вече гледате на чужденците реално, а не с благоговение както беше преди.Аз от много време през 80-те години работих само и дълго време с чужденци.Работата ми беше такава.Вярно, че това бяха правителствени акредитирани у нас за подписване на договори със страната ни.Всякакви фирми и делегации от цял свят и континенти.Това са хора над средното равнище в собствените си страни с определено ниво на култура, все пак владеещи етикет, поведение, рутина.Нито един от тях не може да се сравни с нас българите.Ние сме номер 1.В момента от години ежеседмично контактувам само и предимно с американци.Отчайващо нещо.Когато говоря с тях потъвам в бездна на човешко умопомрачение.Излизам навън, дишам и казвам, - добре че не живея сред тях.Това означава да умра.Дъщеря ми е на 16 г. и ми казва, че ако застане пред тях ще им изпее песничката на един рапър -Колко си тъп !Когато им казвам, че аз редовно всяка седмица обикалям магазините и си купувам италиански маркови неща те откачат.Директно им казах, че в Америка няма мода и дебело подчертах модата е само френска,италианска и немска.Полудяха.Жените им подивяват като видят нашите жени облечени и нагласени както и ние, които сме с тях и те започнаха да се гласят, да ходят по фризьори и да носят обувки с високи токчета, гримове,лакове.Но за тях няма ютия, не могат да подбират цветове и форми за дрехите,също така не се движат с грация.Ходят като мъже.И много размъкнати.Дрехите им висят облечени на етажи.Отчайваща картина.Сега рзбирам защо един българин ми каза, живял в Америка- никога няма да погледна американка.Те са абсолютни егоисти.Могат да ядат пред теб и да не ти дадат нищо.А знаят, че си дошъл много бързо и си адски гладен.Раждат много деца като нашите цигани и така ги гледат.Децата ядат от земята.Без долни дрехи посред зима.И с голямо самочувствие, че всичко тяхно е най-качествено.Но им харесва тук ,само било скъпо, транспорта бил скъп.Еми това е положението.Самолетните билети са им скъпи.Стиснати са и малките жестове на внимание не ги разбират и оценяват.Аз ги съжалявам, но не им обръщам внимние.Да се оправят както могат, няма да им помагам.Не заслужават.Един път го направих и съжалявам.Сега си свършвам работата и си тъгвам чао, бай и толкова.Единствено ми харесват децата като всички деца, сладки и умни.А ние българите владеем по няколко езика, буквално ги удряме в земята.Много се впечатляват от това, че говоря руски.Това е едно специално отношение към мен.Онзи ден случайно по работа опрях за помощ до един руснак,за секунди се разбрахме.Той веднага се хвърли да ми помага и спаси положението, а скапаните американци за малко да ме провалят.Дори не дойдоха на време.Не се обаждат, нямаш вест от тях.Да знам трафик, но има телефони, но аз веднага реагирах на секундата, щом погледнах часовника.Руснака застана до мен и каза, че няма да ме провали, докато те не дойдат, а ако не дойдат остава с мен докрай.Ето това са братушките.И като си минахме на ти, това много ги впечатли, че аз съм се разбрала с него за секунди и той е влязъл в ритъм.Когато започна да изреждам колко езика знам и колко още разбирам, сядат на стола.Но това е така, защото аз както и всеки един българин сме наследници на много стара цивилизация-8 хиляди години.Това са гени, та дрънкат, пък сме и много хубави-очите им изтичат по нас.Та аз споделям моят опит отвътре навън, който се припокрива с това, което се пише.Накратко Америка не е това, което е.А ние сме това което не са те-номер 1.

7:58 PM  

Post a Comment

<< Home

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 License.