Friday, June 17, 2005

Service



Какъв вид услуга е това? Ще отидеш да се претеглиш на кантар насред улицата и ще дадеш някоя стотинка. За нас българите това може да е позната и не толкова учудваща гледка, но след като понякога гледам с американски очи на нещата около мен, това ми направи впечатление.
Това че гледам на някои неща с американски очи не означава че не ги виждам и с български обаче. Аз не съм от тия българи които са отишли в чужбина за 4 месеца и след това приказват на български с акцент - правят се на интересни... "Отидох in the United States (или където и да е) и от както се върнах ... ох как се казваше това на български?". Не че не се случва и аз да забравя накоя дума, но някои хора го правят от гъзария. Та на тях ми иде да им кажа "Ами да си е..ш м...... знаеш ли как се превежда на български". Споменавали са ми няколко човека, че приказвам съвсем нормално на български въпреки, че съм от толкова години в USA.
Та да се върна на темата за кантара. Направи ми впечатление защото е много станен вид услуга. Да предположим че развеждам една американка по нашия русенски център и ме пита следното:

- Тоя човек какво прави?
- Чака някой да се претегли на кантара му и да му даде някоя стотинка.
- Защо ще се меря на улицата? На мен даже прятеля/годеника/съпруга ми не знае колко паунда/килограма съм, камо ли да се премеря на публично място.
- Ами не знам да ти кажа. Сигурно е по-добре от това да просиш.

В другите държави е възприето да свириш на някакъв инструмент или да забавляваш хората (мим, клоун, и така нататък). Някой от малкото читатели на тоя блог ако е виждал някаква странна улична услуга в чужбина може да я сподели.

Искам да уточня, че не се подигравам в никакъв случай на този човек. Знам че една пенсия за нищо не стига и живота на възрастните в България е изключително труден. Става ми кофти дори и като видя някои клошари. За съжаление нищо не мога да направя на този етап. Не съм нито политик нито милионер.

1 Comments:

Blogger Люси said...

За съжаление това е доста тъжна гледка. И все пак, наистина е по-добре отколкото директно да просиш на улицата. :(

2:06 PM  

Post a Comment

<< Home

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 License.