Monday, November 21, 2005

Светнати фарове



Така... разбрахме за бананите и кой от коя страна ги бели. Разбра се че все пак има българи които белят бананите почвайки от дръжката (аз не подозирах да са толкова много :)). Замислих се какви ли други разлики има които съм забелязал тук в Америка, но съм забравил да спомена. Тук съм вече от доста години, свикнал съм с някои особености и те често не ми правят впечатление. Сега да видим следното...
Днес докато карах за работа (около 2:30 следобед... беше слънчев и ясен есенен ден) ми направи впечатление, че няколко коли карат със светнати фарове. Реших да направя мини статистика... от следващите 10 коли преброих колко карат със светнати фарове. 5. Грубо сметнато половината американци карат със светнати фарове по всяко време. Българите до колкото знам го правим само на деня на детето. Според вас може да е безсмислено да се кара със светнати фарове винаги... дори и през ясен и слънчев ден. Според мен не е така. През деня малко или много колите със светнати фарове се забелязват по-бързо и по-лесно. Чувал съм че се хаби малко повече бензин ако се кара със светнати фарове, но не знам колко точно. Аз лично не карам със светнати фарове. Просто не съм свикнал. Аз по принцип си карам внимателно... от както съм шофьор (6 години) не съм имал нито една катастрофа. Въпреки че като се замисля малко... колкото и добър шофьор да съм, някои катастрофи са неизбежни ако се случи да са по вина на друг шофьор. Аз не че съм велик шофьор де, имам и аз моменти (буквално) когато настъпвам газта малко по рязко. Но по принцип гледам да не се правя много на мъж че
- колата ми е малко убита и не искам да я натискам че така или иначе не й е останал много живот
- полицаите тука не прощават... глобяват те и окото им не мигва... освен това са често срещано явление :) Най-леките глобички са над 100 долара. Само за това ще давам пари, видиш ли. За 6 години имам 3 глоби за превишена скорост (единия път беше съвсем неосъзнат... другите 2 пъти бързах макар и не със главоломна скорост, а достатъчно над лимита за да ме глобят). 1 път ме глобиха за това че не съм се съобразил със СТОП знак (което не беше вярно... ама (както и в България така и в Америка) с полицай спори ли се?). И един път бях одраскал една спряна кола в паркинга на библиотеката. Други прозишествия нямам никакви. Но пък и пътищата тук са си безупречни в повечето случай. Случва се да има тук таме някоя дупчица, но е рядко срещано явление.
Може в последствие да напиша малко за пътищата... а за полицаите ще напиша един пост със сигурност. Така или иначе имам няколко интересни преживявания с тях :)
PS Чудя се дали да почна да карам постоянно със светнати фарове. Май ще.
Айде живи и здрави

9 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Номера е да караш с до 10 мили над speed limit-a и няма да те спрат. Това ми го е казвал приятел полицай и в общи линии си е така. :)

4:50 AM  
Anonymous Anonymous said...

Повечето нови коли вече ги продават с Daytime Running Lights и от шофьора съвсем не се изисква да мисли за фаровете през деня - те си се включват и толкова. Иначе и аз карам на фарове даже и с колата, която няма тази опция - свикнал съм си. И в БГ карам така като се приберем и все забравям да си гася фаровете, че няма бибитка да ми напомня като излизам от колата :-).

8:21 AM  
Anonymous Anonymous said...

да ви изнесем малко дупки от бг ;) има достатъчно за всички :)

9:46 AM  
Anonymous Anonymous said...

фаровете са наистина много полезни, особено по криволичещи пътища с много завои-понякога успяваш да видиш че някой идва м/у дърветата и храстите, което е много полезно, когато ще изпреварваш. Иначе като говорим за скорости миналия месец в БГ направих 3 лични рекорда
198 км/ч на двоен път
185 в село
130 при ограничение 40
при такива скорости вервайте ми фаровете наистина спасяват живот.

Сашо ако може напиши нещо повече за глобите в Щатите. Има ли наказателни точки, само с радари ли засичат или има и фиксирани камери и др. Аз ще ви казвам за Англия ако ви интересува де..:)

5:15 PM  
Anonymous Anonymous said...

ot utre ste ti snimam vsichki dupki,v koito sam zasaiadala... skapi Alex, i togava ste triabva da napiseshesh nov blog
avelina, tvoia nezakonna sapruga.

5:43 PM  
Blogger Сашо skype: akartchinski79 said...

По градските пътища карам обикновено с около 8 мили в час над лимита... тогава полицаите не те закачат. По магистралата карам с около 10 мили в час повече от лимита. С повече не бива защото толкова неща не ми бачкат по колата че ако ме спрат дори за предупреждение, ще ми намерят косури на колата колкото искаш.
Аз преди бях писал колко неща не ми бачкат в колата... от миналата седмица мога да добавя и още едно - климатика и отоплителната система вече не функционират.

6:26 PM  
Anonymous Anonymous said...

Не е мит. Когато имаш повече включени консуматори, динамото се върти по-трудно, и колата харчи повече гориво, за да преодолее това съпротивление (в добавка към нужното, за да върви с желаната скорост).

Реално разликата е символична, но на теория я има. :-)

3:02 PM  
Anonymous Anonymous said...

Аз пък се чудех, защо толкова ми харчи колата ;-)
Сега сериозно - карането на светнати фарове според мен трябва да стане задължително - видимостта е съвсем различна, даже при ясен ден. Аз лично и в БГ много се дразня на "стелтовете", които си мислят, че те като виждат пътя и тях ги виждат. Примерно през лятото към 20:00 все още на практика виждаш, но заради сумрака, ако си със сива кола ще те видят от много по-къса дистанция, от колкото ако си с фарове. За по-големите скорости на магистрала изобщо няма да коментирам :)

9:03 AM  
Anonymous Anonymous said...

В Скандинавието светнатите фарове са задължителни.
В Унгария също. И в Австрия май.
Ако питате мен - навсякъде трябва да бъдат задължителни - така веднага казваш кога на една кола и работи двигателя и кога не, даже и да е на паркинг в момента. Не ти трябва повече от един бегъл поглед.

Това за бензина: на теория е вярно, но на практика ще изгориш сигурно десет литра повече за една година редовно каране. Ползите са многократно повече от "вредите".

До състезателя по-горе: 130 км в село - ти ЛУД ли си?!

6:28 AM  

Post a Comment

<< Home

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 License.