Tuesday, November 01, 2005

Голф и хобита



Това лято играх голф няколко пъти. Интересна игра е, въпреки че изглежда много скучна по телевизията. Води се спорт, но може да се практикува и от не толкова атлетични хора. Трябва наистина да се съсредоточи човек за да може да играе добре. То по принцип със всеки спорт е така, но сякаш в голфа това важи с малко повече сила. Трудно е за начинаещите доста... често се случва да не уцелят (дано да се пише с "У" че да не ми се скарат пак) топката. И на мен ми се е случвало доста пъти. Ако играя още няколко пъти сигурно ще се закрастя много... а само това ми трябва. Още едно скъпо хоби. Мирси щи кажа на скъпите хобита. Стига ми фотографството и сноубординга. Сноубординга особено ми се иска хич да не го бях подхващал... банковата сметка недоволства. Трудно се събират пари мамка му. Голфа и той струва майка си и баща си. Първо трябва да си купиш golf clubs (стикове/пръчки с които се удря топката... не знам на български как му се вика.. все пак в България не съм играл голф). Те варират от около $250 комплекта до ... до не знам колко точно ама е много. И всеки път като играеш трябва да плащаш за игрището (най -евтиното е около $20 на човек), а и отделно за привилегията да ползваш голф количка (струва около $15 за една, но само по себе си карането на голф количка е също голямо удоволствие).
Наскоро ми разказа подробности около едно друго хоби. Странно на пръв поглед, но все пак за мен беше много интригуващо. В Испания, раиш ли, някой си падали по гъбарството. Значи хобито се състои в това да ходиш из гората да търсиш гъби. Това може да не звучи сложно, но се оказва че може и да е. Първо трябва да се познават видовете и семействата гъби, в какви гори виреят, кои са деликатеси, и прочие. Все още не звучи толкова интересно... но на един новороден минималист идеята да се разхождаш из природата с единствената цел да намериш гъби ми се струва... идеална. Ходиш си из природата, гледаш си красоти, навеждаш се да оглеждаш гъби (а и не само)... казаха ми че голямо клякане пада по време на гъбарирането :)
Освен това гъбарството сигурно добре може да се съчетае с другото ми хоби - фотографството. Испания горката не е с чак толкова благородна почва... а в България освен че имало изобилие от видове гъби, имало изобилие и като количество. С две думи - гъбарски рай. Само ценители май нямало много. Все пак аз смятам да стана един от тях. Дано да му дойде ред и на това хоби.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Първа гъбка, тра-ла-ла....втора гъбка, тра-ла-ла...

3:26 PM  

Post a Comment

<< Home

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 License.