Tuesday, October 19, 2010

You know... fish, chips, cup o'tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins, London!

Подновявам писането в блога. От вчера съм в Лондон. Возенето в кола в Лондон беше леко ужасяващо. Постоянно имах чувството че ще се блъснем в някоя нарещна кола, че завиваме в погрешната лента и че караме срещу движението. Вече с 10 години стаж като шофьор, много ми е трудно тутакси да възприема обратното движение и десния волан. След час и нещо по "обратните" магистрали пристигнахме на адреса на който ще живея в съвсем краткото близко бъдеще. Адреса е 15 torrens road, stratford, London.
След като спах до обяд, трябваше да се изпълни мисията да се отвори банкова сметка. Ходихме в един търговски център на близо в който имало разни малки клонове на банки. На една пешеходна пътека видях написано "Look Right". Нормално да има такива знаци. Аз като пресичам първо се оглеждам на ляво. Да ама не... в англия се оглеждаш първо на дясно.
Не съм очаквал че ще е такава навалица в банките. Имаше опашки и любезните банкови служители едвам насмогваха. Повечето клиенти бяха чужденци... има доста индийци тука. Имаше и доста чудестранни банкови служители също. Не можаха да ме приемат в момента за да ми направят банкова сметка и ми казаха да се върна след час. ОК. Пошляхме се с братчедката в изключително оживения търговски център. След час се върнахме. Много приятно си почна разговора... тоя моя американския акцент, фотографията много интерсно нещо и други такива безсмислени разговори. След това ми зададоха един милион въпроси: С какво се занимаваш, какъв ти е месечния доход, какви+колко разходи имаш месечно за телефон, транспорт, лични покупки, данъци, наем и други, имаш ли доказателство че живееш на адреса си. След това вкара въпросната информация и каза че системата е отказала заявката за банкова сметка защото не ми одобрена кредитната история. Да ги шибам. Ок. След това ходихме в една друга банка. Там ми записаха името и казаха да се върна след час (пак имаше ужасно много хора в банката). Върнах се след час. Говорих с една доста закръглена и любезна англичанка която не беше много в час. Оказа се че за най-обикновения тип сметка който искам, трябва да се попълня някакъв формуляр който те пращат по пощата и ще се получи одобрение чак след 2 седмици. Не ме питаха толкова неща колкото в Barclay ама на формуляра имаше доста от същите въпроси. Попълних формуляра, дадох го и си тръгнах. Ходихме и в трета банка. Там ми казаха че не могат да ме приемат днес защото им е пълен графика. Да отида утре сутринта за да си взема евентуално час за да ми отворят сметка. Ще отида. Ще отида и до още няколко сигурно. Нямах представа че е толкова проблематично отварянето на банкова сметка в Англия. На връщане ме валя дъжд. Бягах до вкъщи. Почувствах се жив. Нова държава, нова обстановка, нещо различно. Вече взех да забивам в България. Едно и също едно и също. Имах нужда от нещо различно. Ще видим кога ще почна да забивам в Англия :).
До преди малко работих над автобиографията си на фотограф. Утре освен да ходя до банките се надявам да направя някоя снимка. В другиден ще почвам да кандидатствам за фотографските обяви. Фотограф в Лондон звучи добре. Дето един приятел вика, трябва човек да отиде в чужбина че да го признаят в България.

5 Comments:

Blogger Бобан said...

супер че пак пишеш! Израдвах се кат ти видях феед-а в Гугл Ридър! :)

3:24 PM  
Blogger Сашо skype: akartchinski79 said...

радвам се че съм останал във феед-а ти :)

5:54 PM  
Anonymous гери said...

Според мен няма такова нещо Американска мечта. И в чужбина не е много лесно.

4:17 AM  
Anonymous "Sir" Stefan said...

Хехе, Добре дошъл в Лондон
Да беше питал щях да ти обясня за банките, та да не се мъчиш ;)
Стратфорд значи, а? Не е далеч... може да се видим някой път, ако ме помниш де ...

1:14 AM  
Blogger Сашо skype: akartchinski79 said...

айде де... дай телефон, ще ти звънна и ще се разберем къде и кога ще се видим

5:30 PM  

Post a Comment

<< Home

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 License.