Friday, August 19, 2005

Credit Cards



кредитните карти - дявола. Движещата сила на икономиката. Всъщност движещата сила е лакомията, или предизвикването й от страна на правителството. Алчни са хората. За това са и нещастни. Всеки иска да има повече от другите. Да е по богат от останалите в едно отношение или друго. Било парично, било духовно. Изглежда така са устроени нещата. Всеки иска да си легне да спи мислейки "хувабо ми е на мен... не съм като другите нещастници. Притежавам пари/приятели/ум за разлика от повечето заобиклящи ме. Късметлия съм." Усимихва се лекичко доволен от живота и си заспива.
Защо не се радваме на изобретенията в съвременния свят както би се радвал един човек преди 50 години ако ги имаше? Защо не се радват американците на удобствата които имат както би се радвало на тях едно африканче/азиатче/българче. Защо американчетата не си играят и пазят играчките както бедните деца по света? Вината не е в самите деца. Вината не е в децата били те американчета или африканчета или българчета. Те просто са продукт на средата в която растат. Средата създадена от възрастните. Средата на възрастните е създадена от обществото. Средата на обществото е създадена от държавата. Държава създадена от обществото. Общество съсзададено от възрастните. Възрастните които са продукт от средата в която са израстнали. Омагьосан кръг (Its a vicious cycle :) ). Има хора който малко по малко се опитват да прекъснат този кръг. Не са много май. Според мен е важно да не преставаме да си задаваме въпроси, да сме будни душевно. Да не вървим по инерция. Да се замисляме какво е религия, какво е брак, какво е съжителство, какво е щастие. Според мен единствения начин човек да е истински щастлив е да е добър човек, да постъпва правилно, както му казва съзнанието (а не да рационализира и оправдава егоизма си). Това звучи простичко. Толкова простичко че чак елементарно. Хората обикновено очакват по-сложно решение, тайна/скрита/математическа формула. Май няма такава.
Кредитните карти - поддържат инерцията въртяща всички ни в тоя омагьосън кръг в който живеем...
Виж го тоя богатия, виж го тоя щастливия на рекламата, какъф кеф само. И аз да бях на негово място, 100% щях съм доволен от живота. Може да е скъпичко ама ще си го купя - поне няма да съм нещастник като всички наоколо. Добър ден, тоя плазмения телевизор, тоя за $50 000, пише на рекламата че прави свирки и готви. Може ли на изплащане да си го купя. Няма значение колко години ще го изплащам важното е месечната вноска за него да е колкото се може по ниска. За лихвата даже не ми споменавайте че да не се откажа. Даже и месечната вноска да е съвсем малко повече от това което мога да си позволя... все ще измисля нещо. За такава джаджа ще се напъна както мога и ще искарам пари. Само по скоро да имам тоя чудния телевизор. Да се събирам с приятелите у нас, толкова добре ще си прекарваме. Ще съм щастлив. Да го ползвам ден и нощ. Ще му галя дистанционното и ще живеем щастливо во веки веков. Дали ще има приятели след като трябва да съм на работа за да мога да си позволя телевизора? Ще има. Всеки обичат да гледат такъв телевизор. Ще искат да видят какво чудо е. Аз ще съм съвсееем неволно център на внимание. Ще отговарям на най-различно въпроси.
Преувличавам ли? Да. Но го правя за да си обесня света около мен. Така виждам нещата. Сигурно и аз искам да съм различен, да имам нещо повече от другите, да не съм като другите нещастници. Всеки луд с номера си :). Опитвам се да съм различен, да съм осведомен, буден. Сигурно за това отказах газираното и гледането на телевизия. И се правя на минималист. Правя опити да не съм овца. Натискам капака на килията си. Килията в която единствената ми функция е да ми смучат енергията. Не съм чак такъв луд фен на филма Матрицата ама идеята на филма не е лоша. Един луд Нио съм аз, един Киану Рийвс. Един Джеймс Дийн. Един rebel (бунтар).
Хитро нещо са кредитните карти. Сякаш магически. Подаваш за енда секунда кредитната карта, и после ти дават към каквото си посочил. Вълшебните пръчки да ми ядат pb&j (фъстъчено масло и конфитюр) сандвича на мен. Кредитните карти са къде по компактни. И пасват точно в портомонето ми. Сигурно има някакво обяснение за това как бачкат кредитните карти и как трябва да се употребяват. Ама защо да си мъча мозъка с ненужна информация. Важна е крайната цел - покупките които носят щастие. И самолета лети някак си, вдига се във въздуха. А тежи толкова много... как става. Няма значение. Важното е да кацне успешно в Лас Вегас. Напоследък и харченето на пари отнема много време. Отнема време и енергия да се пазарува. Трябва да се обмисля какво точно желаеш, да намериш вдъхновение за да го купиш. По лесно е да си захвърля парите... стига само причина да има някаква - надеждата да спечеля повече пари. Стига само и други хора да го правят и да е общоприето. Няма значение какво ще ги правя. Това в бъдеще ще го мисля.
Пак на философстване го ударих. Стига толкова за днес. Ще отида да хапна нещо... нещо наблъскано с химия. Ах къде е мама. А малинчо.ком само дразни :)

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Една от най-добрите ти статии! С еди приятел се чудехме какво е убила хипитата в Америка - той изказа предположение, че е била кредитната система. :)

4:35 AM  
Anonymous Anonymous said...

Саше, голяма работа си значи!!
Аз съм си ги мислел същите работи , просто никога не мога да седна и да ги синтезирам на едно място. Явно всеки интелигентен българин , отишъл на запад, стига до едни и същи изводи.

Аз за да не ставам неосъзната жертва на системата си чистя кредитната карта на всеки статемент с 1 месец назад, като използвам само до 55 дневния безлихвен период , за да ги набутвам максимално и така кийп-вам контрол в/у разходите си. То затова и никой не ми дава повече от 2500-3000 пандура лимит де

5:23 AM  
Anonymous Anonymous said...

Най-добрият ти пост! Много гот! Само така и нататък-мататък ;)

11:11 AM  
Blogger Сашо skype: akartchinski79 said...

Благодаря на всички за незаслужените комплименти :)

5:26 PM  
Anonymous Anonymous said...

Не си сам в подобни мисли. Дълго време и аз мислех самотно същите неща, докато не открих един български автор - Иван Попов, невероятен е, засега ще ти дам само този негов линк - http://underpear.gyuvetch.bg/articles/economy_.htm , това е статия "Новите дрехи на икономиката", човекът размишлява за тези неща, за които и ти. После се запознах с него в софийския Клуб по фантастика и прогностика "Иван Ефремов". Иван попов ме накара да се зачета във Виктор Пелевин, който твърде много пише за виртуално-халюцинаторния характер на съвременното общество. Оттам пък открих Наоми Клайн със знаменитата й книга No Logo, която мнозина смятат за знаме на антиглобализма - http://sozialistische-klassiker.org/Klein/klein01.pdf , която е брилянтно икономическо разследване на новота икономика на марките (междудругото такива жестоки неща има за Макдоналдс...)
Абе с две думи, разбрах, че изобщо не съм сама в тези мисли и усещания. Има много такива хора, което само по себе си е радващо усещане.
Аз за себе си стихийно формулирах също своего рода минимализъм (само че го нарекох индивидуалистичен антиглобализъм) - да кщупувам само това, което наистина ми е нужно или ми харесва заради самото него, а не защото истаналите го харесват. Това последното в смисъл, че осъзнах, като се вгледах в себе си, че купувам маса неща, защото са cool най-общо казано, т.е. модерни са, а не защото кой знае колко съм си падала по тях, т.е. робувам на една масова хипноза. Марковите стоки са масова хипноза, модата е масова хипноза, "култовите" неща (филми, заведения и прочие) са масова хипноза. Целта на хипнозата е една - да не спираме да купуваме, да купуваме, да купуваме... Спрях и junk foods. И ако знаеш колко свободна започнах да се чувствам... Някакво връщане започна към автентични човешки усещания.
Jакива ми ти работи, извинявай за дългия коментар, но много ми харесва твоя блог и отдавна се каня да ти пиша тук, така че явно доста ми се е събрало :)

5:27 AM  
Blogger Сашо skype: akartchinski79 said...

Здравей Neon Goat,
мерси много за дългия и информативен коментар, а и за комплимента. Ще прегледам предложената от теб информацията по подробно в най-скоро време. Не се притеснявай и в бъдеще да оставяш хубави коментари. Ако искаш и в ICQ може да ме намериш.

6:35 PM  
Anonymous Anonymous said...

Сашо ICQ 329346266,

I was looking at your blog post
about credit cards .

You can now place a link to
your website on our website for free. See:

http://www.thefreeadforum.com


We get over 18,000 visitors per day.
Many search under credit cards .

We have a special category for credit cards
in our search engine friendly directory.
Your listing will be spidered by the search
engines under credit cards .

We hope you find this to be a
good opportunity for some free
advertising.


Good luck,

John,

http://www.thefreeadforum.com
The Free Advertising Forum..

11:26 PM  

Post a Comment

<< Home

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 License.