Monday, September 05, 2005

Хаотичен пост



Има няколко причини за това да не съм писал скоро в блога.
- нямам нет вкъщи. Преместих се в нова квартира. Пак. Това ми 10-то местене в последните 7 години и половина. Вече съм спец по местенето. В Америка какво ти остава освен да се местиш. Не е трудно. Събираш си парцалите в кашони. Вземаш един U-Haul под наем (камиони под наем) тикаш вътре кашоните, мебелите, и кухненските прибори и после караш към новата квартира. На U-Haul плащаш $30 + зареждаш камиона пак до горе с бензин преди да им го върнеш. Сравнително малка сума. Отиваш в новата квартира, растоварваш боклуците си. Обаждаш се на отговорните органи да ти пуснат електричеството и газта. Поръчваш кабелната телевизия и телефона. И готово. Аз не съм ползвал U-Haul по 3 причини
- не ми се дават пари за камиони
- нямам мебели/боклуци (имам един матрак и един компютърно бюро (то е малко и лекичко)). Опитвам се да нямам много боклуци защото знам че рано или късно пак ще има местене на някъде. А по тия местения все се губи нещо, все се чупи нещо. Пък и за мен всичко е временно. Така че гледам да пътувам с лек багаж.
Друга причина за да не е наемам камион е защото знаех че все ще намеря пикап от някъде. На единия ми приятел вуйчо му ни услужи с пикапа си. Аз съм споменавал и преди че ако ти трябва пикап... може да се намери такъв за отрицателно време след като всеки втори (ок да не е втори ама всеки трети) има пикап. То местенето в Америка ми е правило впечатление и когато бях в България. По филмите винаги съм се чудил как така натоварват колата и "Хайде ще се местим в друг град/село/област/щат". Ей така се местят. Без да се замислят даже. И почват на ново всичко. Приятели, квартири, къщи, съседи, и така нататък. Но след като приятелството и роднинствтото тука са малко по различни, хората лесно се вдигат и местят на ново място. Местенето е гадно преживяване. Но от друга страна - полезно. Виждаш повече неща, повече хора, повече събития... изобщо откриваш себе си. Поне на мен така ми харесва да си мисля. Но това се отнася до местенето не на 5 мили примерно ами поне в съседния щат. Или на от Източния бряг до Западния. Голяма тема е местенето. Тоя пост щеше уж само извинение да бъде за това че не съм писал отдавна. Ама след второто изречение не можах да се спра. Което ме навежда на втората причина за това да не пиша:
- взех да си изчерпвам впечатленията от Америка. Повечето неща които ми правят впечатление в Америка вече съм се опитвал да опиша. От сега нататък тоя блог сигурно ще придобие малко по личен характер. Характер от типа на "Днеска ходих на кино, филма не беше лош, на работа пак ме заприказва непознат в тоалетната, скучно ми е, самотно ми е, компютъра ми има еди какъв си проблем..." и така нататък.
Има и друга причина за това да няма нови постове в блога. Имах идеята да пиша постове за блога вкъщи защото напоследък съм зает на работа. После да ги сложа поста на флопи и да го ъплоадна от работа. Но не мога да пиша вкъщи защото нямам фонетична кирилица (нямам и интернет да я смъкна). Освен това не ми се пише на Уиндоус-а защото още не съм инсталирал видео драйверите. Инсталирах Убунту на РС-то, но на него няма фонетична кирилица също. Като ми прокарат интернет (вторник) ще Ви питам за съвет как да ползвам/инсталирам фонетична кирилица в Убунту (само нея мога да позлвам).
Уча се да готвя но с много бавни темпове. Все още не съм ял fast/junk food от както съм обещал. За това повече в следваия пост сигурно. най после се захванах да играя баскет. Че тоя застоялия живот просто не ме кара да се чувствам добре. Щях да се записвам в един спортен комплекс ама бил затворен до вторник защото му правели основно почистване. Да чистят че да е чистичко. Лошо няма.
Друга новина е че се записах в унивеситета да уча испански. Има си причина. Сестра ми каза че ще може да ми е полезно. Тя е в Испания и познава разни испанци. Няма да е лошо да мога да конатктувам с тях. Освен това Испания е много хубава държава с много хубави хора (като харектер имам предвид въпреки че и на външен вид не са зле :) ). Та в университетчето има хора разни... малко разнообразие няма да ми навреди. Трябваше да платя $850 за тоя единствения испански. Не се стряскайте - прежалих ги само защото от работа ще ми възвърнат парите в края на семестръра ако искарам поне В (мн. добър 5) по испански и все още съм на сегашната ми работа :) Всичко се случва все пак. В последвствие може да пиша и за колегите от класа по испански.
С нетърпение очаквам зимата. нали съм голям сноубордист сега :) Чудя се как да взема фотоапарата на сноубоардинг след като ме е страх че ще го счупя. Може би се налага да задобрея до такава степен че да не падам. Едва ли ще е скоро това, но все пак. Сигурно ще се престраша някой път и ще го взема. Също така не съм много сигурен как ще повлияе студеното време на фотоапарата. Горкия. Аз вече го изпуснах един път (докато си бях в България) и го ужулих малко. Много ме беше яд. Слава богу нищо му няма. Взех го и на mountain biking (планинско колоездене). То това също си е опасно. Често се пада и в него вид мероприятие.
Друго ново... за сега май няма. Предполагам че след като ми пуснат интернет вкъщи ще съм по редовен с постовете.
Да сте живи и здрави всичките. Това е най-важното.
Прятна работна седмица. Сега след работа ще ходя на едно "парти". Бях предупреден че ще се "пуши" там. Аз няма да участвам но това си е тема за цял нов пост. То май има за какво да пиша ама... тоя мързел. Кога ли ще се откажа и от него. Като стана въпрос за отказването. Исках да спомена че не съм екстремист. Не е като да се отказвам от всички видове храна и удобства и да се местя да живея в забутана пещера в планината. На Григор приятеля никога няма да го стигна. Както и да е. Тоя пост не вярвам да можеше да бъде по хаотичен. Но така става след като не съм писал толкова време.
Междудругото щях да забравя - Ебати шведите.
Чао

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Пробвай http://www.kredor.com/lat2bg/ за кирилица...

11:10 AM  
Anonymous Anonymous said...

Слава богу, че приятеля ми няма да го стигнеш. Покрай него оцених ползата от лекарствата. (Лошото е, че той не ще да ги пие.)

А за клавиатурата - Kubuntu е с KDE вместо с Gnome, и с гаранция има фонетична клавиатура. (За Gnome не знам, не успях да му свикна и да го разуча.) Но може да е по-добра идея да се научиш да пишеш по BDS. Отначало е родилна мъка, но после е много по-бързо и удобно.

5:02 PM  
Blogger Сашо skype: akartchinski79 said...

Големи сте линукс-ари всичките :)Мерси много за съветите. Днеска ще ги пробвам.

6:29 PM  
Anonymous Anonymous said...

И един по-native (разбирай GNOME-ски) начин за добавяне на фонетична кирилица от мен:

Десен клик върху панела (лентата с гномското краче) -> Add to Panel -> избираш "Keyboard Indicator".

След това върху панела ще се появи малко надписче "us".

Отново десен клик върху това надписче -> "Open Keyboard Preferences".

Там в "Layouts" търсиш "Bulgarian (phonetic)" и го добавяш в списъка вляво. Евентуално добавяш желаните опции (напр. "Alt+Shift changes group") в "Layout Options" и си готов:)

Бъди здрав:)

6:02 AM  
Anonymous Anonymous said...

Таз мрази шведи!

7:24 AM  

Post a Comment

<< Home

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 License.