Monday, March 13, 2006

Мебели и не само


Когато си имам собствена къща, искам сам да си направя мебелите. Като малък мечтата ми беше да бъда дърводелец - главно защото на път за вилата в Ряхово все минавахме покрай една дървена къща. Но след като нищо не разбирам от дърводелство, мебели, и прочие... реших че сега му е времето да се подготвя за това мое бъдеще начиние. Все пак хубавите неща не стават от първия път. Всъщност те няма да са изящно излгеждащи мебели. Аз си ги представям да са едни такива много първобитно и просто изглеждащи. Масивни, тежки. Може и да са със заоблени форми, може и квадратни да са... не съм решил още. Но искам да са много простички. И аз да съм ги правил. И да не са перфектни. Даже може и столовете примерно да не са абсолютно еднакви - само приблизително. Даже ми се иска да може да се разглобяват, но това май вече е прекалено сложно да го искам. Масата може да кръгла, може и квадратна. Няколко етажерки/шкафа но да са без чекмеджета. Приборите и посудата да са някак на открито и много лесно достъпни. Стените да са белички. И всичко да е много изчистено. Без витрини, без декорации, без фасони. Искам мноооого големи прозорци навсякъде. Даже завеси не знам дали искам. За щори да не говорим пък... аз съм на принципа "ако някой му е интересно как живея, да си гледа през прозореца". Може да ми се иска в някои ситуации да не се вижда какво правя, но те нито са много, нито са такива дето да не мога да ги преодолея :). Телевизор няма да имам. Мисля да си взема един прожектор и един ДВД плейър и само като ще гледам филм да ги вадя... никаква кабелна телевизия. Ще си прожектирам филми ей така на цяла стена. Само един безжичен интернет да си има и един лаптоп (не обичам кабелите). Книжки ще има. Чашите всъщност няма да са точно чаши ами едни такива стъклени бурканчета с дръжки. Хубаво се пие от тях. Може да има кактусчета тук таме. Аз обичам кактусите защото като малък имахме най-различни вкъщи. Харесват ми. А и това че са такива бодливи и изглеждат враждебно, но пък един път в годината от тях излиза едно такова прекрасно цвете е направо пленяващо. Очакваш да цъфне цяла година и най-накрая то е красота и чудо... за снимка направо (с хубаво фотоапартче). Другото нещо което ме заинтересува от един разговор с Крис са татамитата (не знам дали така се пише множественото число). Традиционна настилка в японските домове. Иска ми се да мога да намеря някакъв български еквивалент на това.
Аз уж за мебели почнах да приказвам ама... както и да е. Иска ми се да ходя с колело насам натам. Искам приятелите ми да живеят наблизко... че да им е удобно да идват вкъщи. Къщата искам да е малка. 2 стаи с приличен размер, голяма кухня и тоалетна. В тоалетната обаче задължително ще има urinal (май писоар се превежда).
Всъщност аз исках да кажа че тоя уикенд съм си наумил да си купя дърва някакви от Home Depot (тип "Направи си сам" но който е огромен (разбира се) и има всичко за което може да се сетиш за дома). Също така имам една позната която има 2 гаража пълни с всякакви инструменти. И резачки и длета. Всичко което може да му трябва на един човек за строене и дървообработване. Вече приказвах с нея и тоя петък ще видим какво може да направим по моя проект. Решил съм да почна с правенето на стол. То се оказва че правенето на стол не е много лесно, но пък с интерес и удоволствие ще опитам.
Ако се има предвид че плановете които правя почти никога не се сбъдват, не вярвам и всичките тия неща дето си ги мечатая за бъдещата къща да станат. Но те пък не са толкова фантасмагорични, така че кой знае... може и да станат.
Интересно ми е ако някой от вас има някакви такива идеи (дори и осъществени). Снимка за тоя пост не можах да измисля... така че слагам една снимка която направих от автоизложението на което ходих миналате седмица в Кливланд.

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Чудесна мечта! И сигурно ще можеш да я реализираш, поне донякъде. И на тебе ти се бяга от цивилизацията и от големия град (чел ли си ГРАДЪТ на Саймък? не, вероятно не си), хайде успей, пък ние ще ти идваме на гости.
Бях гледала в Холандия една маса, която ми събра очите и страшно ми хареса - груба и дълга, на нея можеш да събереш куп приятели и да остане място, да си тръшкате смело чиниите и чашите, без да ви е грижа може ли да повредите лака с алкохол или че някоя свещ е капнала отгоре. Ако намеря снимката, ще ти я пратя.
Не се плаши от дърводелството. Някои неща не са толкова сложни. Мой познат преди години се захвана да прави фотьойл за любимата си, при това без никога преди да е пипал инструменти. Представи си, успя! И мисля, че фотьойлът още не се е разпаднал. И изглеждаше съвсем нормално, няма да кажеш, че е правен от непрофесионалист.
Затова - успех и на тебе, и си пази пръстите!

3:42 AM  
Blogger galia said...

Дядо ми беше дърводелец, той беше "истински". Ти ме подсети колко беше хубаво в неговата работилница, масите и шкафовете, които сам беше правил, гребените на баба, купите за вино, малките чашки, ламперията на стълбите вкъщи, огромния скрин в нашата стая... Толкова беше топло и истинско и толкова ми липсва.
Предполагам опита си заслужава, най-вече за да усетиш живота на дървото. Обаче вица за дърводелец без показалец:-(

6:45 AM  
Blogger Unknown said...

Ихааааа. Ако се добави и водопадче в дневната, ще прилича много на моята пък бленувана къща на мечтите.

11:42 AM  
Anonymous Anonymous said...

Kyde tochno se namirsh v USA?

1:58 PM  
Blogger Сашо skype: akartchinski79 said...

@ pipi
Намирам се в Warren, Ohio. Защо питаш?

10:31 PM  
Anonymous Anonymous said...

не ти дочетох писанието, но за статистиката да отбележа, че това е по-интересен сайт от тези, на които напоследак съм попадала. още нз каква е целта ? всичко добро.

4:49 PM  

Post a Comment

<< Home

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 License.