Thursday, July 13, 2006

Отново реклама на Пентакс


Занимава ми се с фотография и това е. Иска ми се да си имам собствено фотостудио. Иска ми се да ходя навсякъде из България и да снимам. Искам всичко да снимам. Модели, пейзажи, странни снимки, странни ситуации, непознати на улицата, действия, фантазии. Много ми се иска някой (по скоро някоя :) ) който с охота ще ми дава да снимам във всякакви позиции и ситуации. Снимките не са толкова трудни. Фотографията не е толкова трудна. Наистина има неща които да се научат, но то е толкова интересно че даже не може да се приеме като учене. Само ми трябва малко време, малко повече фотографски уреди... и някой модел за снимане. Иска ми се да имам разни softboxes (големи осветителни кутии) и фотографски чадъри. Не че естествената светлина не върши добра работа... но обикновено е подходящо за снимки или рано сутрин (аз не вирея рано сутрин) или малко преди да залезе слънцето. А това не е достатъчно време. Също трябват и много големи прозорци. Напоследък по-осезателно виждам разлика в снимките правени с по-светлосилни обективи. И искам такъв. Някой с възможности за f1,2, 1,4, или 1,7. По тоя начин може да фокусирате в очите на някого и всичко на няколко милиметра пред и зад очите ще е извън фокус. По тоя начин се акцентират очите на модела - а очите може би са най-важното в един портрет. Ето един линк с портрети. За съжаление тия обективи са по скъпички :). Ще си взема някой от старичките сигурно че така ще ми излезе по-тънко.
Наскоро ползвах един Nikon D70s. Ползвах го за малко обаче. Не е лош, но си предпочитам 2 пъти по евтиния Пентакс. Прозорчето на Пентакса е малко по добро според мен. И след като с огледално рефлексните фотоапарати снимката може да се направи единствено гледайки през прозорчето... това е една от най-важните черти. Особено ако искате да фокусирате ръчно е задължително да виждате ясно какво има в това прозорче. LCD екранчето на Никона е по-малко. Така че ако искате да прегледате току що направента снимка, е малко по-неудобно. Никона е по-голям и по размери. Има хора които предпочитат да държат по-голям фотоапарат. Аз не съм от тях. Колкото по-малък е фотоапарата толкова повече бих бил склонен да го нося навсякъде с мен. Никона е стои солидно в ръцете, но Пентакса не му отстъпва ни най-малко. Никона имаше доста бутончета което винаги е предимство при огледално рефлексните фотоапарати. Колкото повече копченца, толкова по-малко трябва да се ровиш из опциите и менютата на фотапарата. Но най-важните настройки се сменят много лесно и бързо при Пентакса. До като не стана по-голям професионалист, няма да усетя липсата на 1000 бутончета отзад на фотоапарата. Държал съм и Канон (дигиталния бунтовник) и според мен е доста по зле от никона и пентакса. Поне в отношение на изработката. Като го държах малко или много имах чувстовото че държах евтино пластмасово фоотоапаратче (разбира се има солидно направени Канони, но аз сравнявам най-евтините огледално рефлексни фотоапарати на Никон, Канон, и Пентакс). Но Канона съм чел си има други предимства. Пак се отплеснах :)
Ами не мога да се въздържа да не преопоръчам горещо огледално рефлекните Пентакси на всички начинаещи. Единствения недостатък на Пентакс е че нямате голям избор на скъпи обективи. Ако ще сте професионален спортен фотограф... изберете си Канон или Никон. Ако можете да похарчите хиляди за професионални обективи... изберете Канон или Никон. Обективите им са многобройни. Имат много повече телеобективи. Които и струват много пари. Много пари. Пентакс обективите също имат репутацията на много добри... но нямаш голям избор при телеобективите. Също така обективите за Пентакс са по евтини. И 90% (че и повече) от всички обективи изработени от Пентакс през последните 30 години (или повече) са съвместими с новите дигитални Пентакс фотоапарати (което не винаги е случая при Канон и Никон).
Та така... препоръчвам Пентакс... но само огледално рефлексните. Малките дигитални сапунерки на Пентакс не съм ги ползвал. Струва ми че в категорията на малките дигитални сапунерки Пентакс не е сред фаворитите. Там бих препоръчал Канон или Сони. Ползвал съм такива и са добри. С малки дигитални сапунерки Никон нямам никакъв опит. Но какъвто и фотоапарат да решите да си вземете... погледнете в интернет дали има отзиви някакви за него. Недейте да вярвате само на мнението на един човек (особено само на моето :) ). Аз все пак съм аматьор.
Ами... стига толкова съм рекламирал :) Исках да пиша за правенето на снимки, но написаното незнайно как се превърна в реклама за пореден път.

11 Comments:

Blogger v3rmin said...

Откажи се докато е време. Във фотографията няма пари (а идеите и радостта не се ядат), освен ако не си спал когато трябва с Анди Уорхол или Марио Тестино. Освен това хардуера е толква безбожно скъп, че това трудно може да се нарече хоби. Една сносна система се изстрелва високо над 1000-те евро/долара, а да не говорим колко време и какъв хардуер трябва след това, за да се извлече максимума от заснетия материал. Освен това всичко живо вече щрака и за да изпъкнеш в този океан от снимки трябва да си нещо наистина изключително. А дори и да си, в България няма кой да те оцени.

Една странична забележка. Nikon 70Ds е от класа на Canon 20D, което значи, че и двата седят солидно в ръката. Съперника на 350D e 50D и по мое мнение и двата са еднакво пластмасови и смехотворно малки (имам голяма ръка, не мога да работя с малки фотоапарати :).

4:41 AM  
Anonymous Anonymous said...

едно ще кажа - никон форева. аз в момента ползвам n6006, едва наистина прекрасна машинка. и е лентов ;-) и доста скъп, естествено, но пък си заслужава.

а с предишния пост съм съгласна само по една точка - всичко живо щрака. повечето - с пръсти... само много малка част от хората правят фотографии и снимат, а тези трите са съвсем различни в моите представи. фотографията е страст, не се отказвай!..

8:45 AM  
Blogger Сашо skype: akartchinski79 said...

Аз май съм влюбен в Пентакс :)
@ v3rmin
хаха. защо да се отказвам от фотографията? Аз нямам амбиции да ставам професионалист. Знам че (както каза Сев) всичко живо щрака. Но ми е кеф. Освен това за какво да си харча парите според теб? Да си купя скъпа кола ли? :)
@ сев
лентовите фотоапарати си имат техния чар. Жалко че никога не съм имал възможността да се занимавам с тях.
@ xio
Хора различни, ръце също. И къде може да видим на какво е способен твоя 350D (питам от любопитство, не да се заяждам или пък да анализирам)?

2:30 AM  
Blogger v3rmin said...

Сев, и аз едно ще кажа - Hasselblad forever и цялото 35mm братство да ходи да се шляка :)

Сашо — харчи си парите за екскурзии, например; до интересни, красиви или вълнуващи места. Ако ще даваш много пари за фототехника, то поне я използвай за нещо смислено, а не за да снимаш кучета, цветя и деца с нея... Аз поне така си мисля, де.

7:53 AM  
Anonymous Anonymous said...

"Photography is the power of observation, not the application of technology." -- Ken Rockwell

A dokolkoto useshtam, "power of observation" nikak ne ti lipswa, Sasho!

Uspeh:)

4:25 PM  
Blogger yovko said...

Фотографията е страст и мания, а както знаем кеф цена няма. Най-лошото е да не изживееш това, което искаш, затова да не ти пука - без значение на размера на апарата.

Между другото - не знам колко си снимал със светлосилна теле оптика - доста тежи. И тогава е добре да имаш тежко и здраво тяло, (не че при всички случаи не държиш обектива вместо тялото) иначе некомфортното усещане, че оптиката ще ти прекърши байонета на апарата е много кофти.

Снимай и не му мисли! :-)

3:51 PM  
Anonymous Anonymous said...

Аз наскоро си купих огледално рефлексен Пентакс и това лято нащраках 350 снимки около Велека, Синеморец, Липите, Силистар. Просто всички снимки са перфектни !! 3000 х 2000 пиксела

Препоръчвам на всички Пентакс -- качествени снимки при сравнително евтин фотоапарат !!!!

3:57 AM  
Anonymous Anonymous said...

Хей здравей и от мен :)До сега не ми се е отдавала възможност да държа в рацете си какъвто и да било модел от изброените бебчета, но ми се ще и аз да си взема нещо по-така. Почти всеки ми препоръчва canon 450D, видях го и ми хареса,но друго си е ръка да пипне :)Иначе изглежда зашеметяващо! И така се разрових из e-bay, въпросът е там ,че тези малките някак си не ме грабват, предпочитам нещо голямо и масивно :))Но пък по-масивните и полупрофесионални, или там както се водят са от порядъка на 350 - 2 000 паунда :D И така мисля че няма смисъл да давам толкова пари, при положение че не съм се занимавала с фотография и тепърва ще се уча. Та така случайно ми попадна и pentax, и от любопитство се разрових за инфо. излиза че k10d печели награда за най-добър фотоапарат за Европа от среден клас :)Изчетох доста за него и к200д е добър , наистина добра цена за качествени снимки.Имаше и сравнение на снимки на pentax i canon и на pentaxa бяха по-добри. Та да те питам,понеже определено си по-вещ от мен по тази тема, само от пластмаса ли са, в смисал някои модели са с гумено защитно покритие (или не са (angel)) Дано не съм се изложила много с коментара ми.Пак повтарям , темата фотоапарати ми е чужда, но пък редовно снимам всичко с GSM-a ми и е нещо като мания, та защо не се поосъваршенствам и аз :) Поздрави от UK, дано ти се отдаде възможност да доидеш тук, има какво да се снима !

10:42 AM  
Blogger Сашо skype: akartchinski79 said...

От днеска съм притежател на Пентакс К20Д. Имам съвсем първични впечатления, но за сега са много добри.
Истината е че фотоапарата трябва да го пипнеш преди да го купиш. Като цяло всички могат да правят хубави снимки. Също така трябва да имаш предвид за фотографията която те интересува (портрети, пейзажи, спорт) какви обективи ти трябват и съответно колко струват.
Относно дали са само от пластмаса виж...
http://a.img-dpreview.com/reviews/PentaxK20D/Images/chassis.jpg
http://www.dpreview.com/reviews/pentaxk20d/page3.asp
Иначе може и да ми се отдаде възможност да дойда до Лондон. братовчедка ми живее там и ме е поканила. може да се възползвам от нейната покана началото на другата година. Какво има да се снима в UK?
Ако искаш по голям фотоапарат... съветвам те или Пентакс К20Д или Никон Д300. Сравни им цените. Също така сравни цените и на обективите им и готово.

4:16 PM  
Anonymous Anonymous said...

А я кажи какво производство трябва да е ? Защото в е-бай има от Таиван, Япония ...

5:07 PM  
Blogger Сашо skype: akartchinski79 said...

за производството нищо не мога да кажа. Принципно май е по добре да е от япония, но щом си е Пентакс - би трябвало навсякъде да ги правят по един и същи начин. Никога не се бях замислял от къде е производството и досега не съм обръщал внимание къде са произведени Пентаксите които съм имал (вече 3).

3:26 AM  

Post a Comment

<< Home

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 License.