Saturday, July 08, 2006

Бирата и ревността


Аман от Budweiser. От известно време насам реших да пробвам различни видове бира. Все пак това е единствения алкохол който пия и който ми харесва. В Америка за моя голяма изненада... намерих Стела Артоа (белгийска била). Вярно че беше най-скъпата която продаваха ($8.50 за 6 бутилки + tax (ддс)). Но помня че беше страшна като я опитвах в България. Още си е страшна. След това опитах Beck's. Също много ми хареса. След това опитах и други видове. Red Stripe - то Ямайка (не ми хареса). След това Някаква неизвестна американска. Но се оказва че повечето американски бири... имат някакъв подобен вкус. Както и европейските имат някаква сходност. Опитах вчера Кроненбърг - френска. Не беше никак лоша. Опитах една друга немска - Bitburger. Ставаше. Намерих и Tuborg Gold. Също беше хубава. Опитах и една чешка - Pislner Urquell. Много хубава. Опитах Гролш... не ми хареса чак толкова.
Оня ден попаднах на едно магазинче в което продават бира на бутилка. Тоест може да си вземеш една Стела, една Бекс, една Туборг. Та аз и Алекси (гърка с който живея в момента) си купихме различни видове и се отдадохме на биропробвания.
Седнахме на масата в задния двор, цуцахме бирички, и си приказвахме за живота. Явление което рядко ми се случва с американец. Та с Алекси си приказвахме за ревността. ОбЯснявах му че съм възможно най-малко ревнивия човек който ще срещне. Той не може да го разбере това. Не че не му е ясна логиката... ама човека просто го е страх когато жена му излиза. Каза че му минават мисли като "ами какво прави тя сега; дали не я сваля някой; тя ако пие едно две дали няма да му пусне". Аз съм на теорията ча ако наистина обичам някоя, и тя иска да излезе да се забавлява без мен - пускам я. Няма въпроси, няма съмнения, няма подозрения. Той ми каза че ако не съм ревнувал, то не съм обичал истиснки. И ако открия по-късно че била спала с някой, как щял съм да се чувствам.
Говорихме си за ревността:
Аз - Аз не ревнувам. Не мога да ревнувам.
Алекси - Как така не можеш. Ако си имаш жена и тя излезе без теб някъде не ти ли минават мисли като "ами какво прави тя сега; дали не я сваля някой; тя ако пие едно две дали няма да му пусне" ?
Аз - Не. Може да ми мине за секунда такава мисъл през главата. Но няма да се замислям за това. Ако наистина обичам жена си, ще искам да прави това което я прави щастлива. Не искам да я контролирам.
Алекси - и ако ти изневери?
Аз - ами кофти ще ми е предполагам. Но няма смисъл да се тревожа за това какво ще стане в бъдещето. Няма да хабя време и енергия в това да се чувствам гадно и да ревнувам.
Алекси - ти си луд... не може да не изпитваш ревност.
Такива работи си говорихме и беше интересно и забавно. Касандра (жена му... тя е на снимката с малкото им детенце Стефанос) беше по-скоро на моето мнение.
А оня ден се видях с моите американски приятели. Бяхме се събрали около десетина човека. Пихме бира (аз си донесох европейска и почти никой не прояви интерес към нея... харесват си Bud Light-а и това е). Интересното е че американците не са такива дървени философи като нас българите (и гърците). Играхме една странна игра да двора - хвърлят се някакви малки възглавнички в едни дървени куттии. Бъзикаха се за глупости. Говорихме си малко за фотоапарати. Питаха ме за България но колкото да ме питат. След това палихме някакви домашни фойерверки (4-ти юли беше скоро и имаха разни фойерверки останали). След това се юрнахме да гледаме UFC мач (нещо като бокс но доста по брутално). И това беше. Аз после си тръгнах. Все още не мога да опиша каква точно е съществената разлика между това как българи се веселят/пият и това как американците го правят.

12 Comments:

Anonymous Anonymous said...

А канадска бира опита ли??

8:41 PM  
Blogger Сашо skype: akartchinski79 said...

Май съм опитвал Lebatt Blue... но не съм много сигурен.
Moosehead и Molson не помня да съм ги опитвал.
Ти коя канадска бира препоръчваш?

9:04 PM  
Anonymous Anonymous said...

И за какво си трови нервите да я ревнува? Сигурно му личи и тормози и нея по този начин. А най-сигурния начин някой да те зареже, е като го тормозиш.
Излиза, че не вярва в добрия си късмет, в искреността на отсрещния, ами чака лошото и тръпне от нетърпение да дойде по-скоро. Не му е много весело в това отношение на приятеля ти, но може би така е научен. А иначе има хубава жена и дете, поне доколкото се вижда от снимката. С какво я направи? Да честитя ли вече нов апарат?

3:39 AM  
Anonymous Anonymous said...

Отдавна не беше писал, запиля се.

4:06 AM  
Anonymous Anonymous said...

пробвал ли си Hoegaarden white(Belgium) и Leffe blonde - супер е ако си падаш лятото по лека, "жива" биричка...пък и с лека бира по-лесно се мисли за тежестта на житейските ни проблеми - "Къде е тя/той?? Какво по дяволите прави и вече 12мин и 34 сек не ми се е обадил/а???".....

4:42 AM  
Anonymous Anonymous said...

За ревността съм съгласен с теб. Ако няма доверие в една връзка, значи нищо няма!
Относно бирата - и аз много обичам, особено с добри приятели. За съжаление няма вече истинска бира в България. А каква бира имаше навремето (преди демокрацията) - вярно, без марка, без етикет, но... БИРА! От сегашната ме боли глава - чувам, че и слагали спирт и технологията нямала нищо общо с истинската. Иначе големи реклами...

9:08 AM  
Anonymous Anonymous said...

За ревността съм съгласен с теб. Ако няма доверие в една връзка, значи нищо няма!
Относно бирата - и аз много обичам, особено с добри приятели. За съжаление няма вече истинска бира в България. А каква бира имаше навремето (преди демокрацията) - вярно, без марка, без етикет, но... БИРА! От сегашната ме боли глава - чувам, че и слагали спирт и технологията нямала нищо общо с истинската. Иначе големи реклами...

9:13 AM  
Blogger kras said...

от немските бири ми харесват krombacher, hasseröder i radeberger. мисля че ги няма в америка поне един приятел така каза. heineken също е много дообра ама в германия не можеш да си я купиш в магазините има я само по заведенията, което намирам за доста тъпо.

11:32 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ревността обикновено се отдава на това, че някой е несигурен в себе си - тоест, не вярва че е достатъчно качественчовек, за да задържи другия. Само че това често избива навън преработено - тоест, официалното оправдание е "той/тя си е такъв, само да ми види гърба и ще почне веднага да си търси друг". Сексуалната ревност мисля, че е лесно да се преодолее, но ако наистина обичаш някого, повярвай ми, винаги ревнуваш малко. И то не като твоя приятел Алекси, защото нямаш доверие на партньора си, а защото когато много, много обичаш някого самата мисъл за това, че има или може да има и някой друг, който да е също толкова важен за него, колкото и ти, чиято компания твоят човек търси също толкова много, колкото и твоята, причинява болка. Вероятно доста двойки са минали през етапа на караници на тема "и какво сега,приятелите ти са по-важни от мен, така ли?!".

2:05 PM  
Blogger Сашо skype: akartchinski79 said...

@ doncho
как вървят снимките с Канона? Извинявам се за моите критики към Канона, но пък ти може да го защитиш ако искаш :)
@ itilien
ами човека си е такъв по характер. Не може да се промени.
Снимките са правени с Пентакс... но за съжаление не мой. Аз в близките 2-3 седмици ще си поръчам Пентаксче. Уж все чакам най-доброто време за покупка, но все повече ми писва да чакам.
@ cybercrackerbg
Прав си... запилях се. Ама напоследък ми е хубаво на душата. И няколко пъти съм сядал с намерението да напиша нещо и все нищо не ми идвало на ума. Тоя блог не знам какво бъдеще го чака, но в момента не ми изглежда светло.
@ Симона
:) честито за престрашаването. Иначе тия двете бири не съм ги опитвал. Но ми се струва че мярнах тая Hoegaarden в магазина. Ще я опитам следващия път... стига да не забравя.
@ ladyvera
Чакаме трактата... само кажи къде може да го прочетем :)
@ ivo
Бира преди демокрацията не помня да съм пил. През 89 съм бил на 9 години :). Иначе да си призная, Загорката ми харесва. В нея не знам какво слагат :)
@ krtv
krombacher, hasseröder и radeberger не съм опитвал. Но ще си запиша и ще проверя.
@ anonymous
Хм... може и да си прав. Не съм минавал през фазата "и какво сега,приятелите ти са по-важни от мен, така ли?!". Струва ми се че няма и да мина. Според мен ревността е нещо което се отразява негативно в живота на обичащия.
Иначе би ми станало неприятно ако на любимата й писне от моята компания по каквато и да е причина... но това не го смятам за ревност.

1:19 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ревнив глупак е, казват
от сянката й я ревнува,
по стъпките и ходи тайно
в прегръдките на други я сънува.
Но мина време,век дори
и доста свади изтърпя горката
веднъж и щракна нещо и уви
чифт прелестни рога му сложи на главата

7:36 AM  
Blogger skoklyo said...

Пфуй, успях най-сетне да си напиша мнението по въпроса, но стана дълго и го лепнах в блога.
Все пак накратко - ревността е неизбежна, Сашо, ти ревнуваш също, макар и по свой собствен начин :)
А бирата е невероятен лек за тази болест, вярвай ми :)

6:27 AM  

Post a Comment

<< Home

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 License.