Wednesday, March 01, 2006

Туристически съюз и реклама


Едни познати оня ден ми казаха че си записали някакво предаване за България от научнопопулярен канал по кабелната. Аз също го гледах. И осъзнах че знам прекалено малко за собствената си родина и обичаи. И ме е срам пред себе си. В предаването имаше доста неща които не знаех. Че какъв българин съм аз след като знам толкова малко за родината си. Иска ми се да видя розовата долина и да знам малко повече за прочутото розово масло. В Мелник съм ходил, но ми се иска пак да отида. В Рилския манастир съм бил няколко пъти, но в Бачковския не съм. Във Велико Търново не помня да съм ходил. Ходил съм в Родопите, Рила, Пирин, Балкана по екскурзионни като малък, но толкова ми е разбирала главата тогава. Все пак ужасно се радвам че съм имал възможност като малък да видя такива хубави места макар и да не съм го разбирал напълно. Не съм виждал нестинарки. Не съм ходил в Несебър. На Шипка също не съм бил. На толкова места не съм ходил. И не съм запознат с българските обичаи и традиции. Миналото лято като си идвах в България, ходих да видя една от най-големите пещери в България - Орлова чука. Ходих и до Червен където има останки от разни крепости. Също така посетих една от скалните цървки които са там. Интересно беше. Другите скални църкви бяха в ремонт... и като ни казаха това тогава толкова хубаво ми стана на душата - реставрирали ги. Ходих в Пловдив миналата година и разгледах стария град на бързо... много е красив. Иска ми се да обикалям из България. Не помня в кой блог бях прочел нещо за Българския Туристически Съюз, но пак им открих страницата и ми се иска да посетя 100 обекта в него. и да ми дадат печат в БТС книжката за всяко от тях. Още нямам книжка, но ще си взема... колко му е. Надявам се да правя и хубави снимки по време на посещенията.
АКо някой случайно се е замислил да си купува Digital SLR фотоапарат... най-горещо препоръчвам Pentax *ist серията. Няма да съжалявате. Причините които ме привлякоха към Pentax са следните:
- техните Digital SLRs са най-евтини за момента
- работят безупречно със всички обективи на Pentax правени досега. Интегрирали са съвместимост със старите обективи най-добре от всички други производители на фотоапарати. Старите обективи на Pentax се славят с наистина прекрасно качество и резултати.
- Евтини обективи. Въпреки че има и много скъпи обективи, могат да се намерят и много евтини поради това че са съвместими с по-старите обективи. В много случаи старите обективи са по-търсени от някои нови заради легендарните им качества. Аз намерих в нета страница за купуване и продаване на използвани (и нови) обективи и фотоапарати. Там си намерих няколко обектива които смятам да си купя. Хвърлил съм око на 2... единия е $62, другия $69 - това е страшно евтино.
- дизайна им е един от най-компактните в света на Digital SLRs. Аз обичам да си нося фотоапарата навсякъде и това за мен е голямо предимство.
- констуркцията е много солидна и фотоапарата направо прилепва към ръцете на човека който го държи. Това може да звучи като тъпа причина... но не е. Бях прочел в един форум че независимо от това колко добри качества има един фотоапарат, ако не ви е удобен както ви седи в ръцете - няма смисъл да го купувате. Ергономичността на един фотоапарат е много по-важна от колкото си мислят начинаещите (то и аз съм начинаещ). Държал съм други фотоапарати в ръцете си. Pentax-a ми беше най-удобен.
- Viewfinder-a (не знам как се превежда това на български... прозорчето през което се гледа) се слави като един от най-добрите в тая категория. Все пак viewfinder-a е една от най важните съставки на фотоапарата.
- Друга причина да ми харесва марката Pentax по принцип е това че не хвърлят пари за маркетинг както конкурентите си. Може би за това са толкова евтини. Не помня да съм виждал реклама на Pentax дори във фотосписанията. Те разчитат главно на лоялните си клиенти. Почти всички които са притежавали Pentax са си останали Pentax клиенти докрай.
- Последната причина е че може да правите снимки като тази:
(това е опит за фукане, но все още не съм достатъчно добър фотограф за да го правя)
Аз притежавам Pentax *ist DS от почти година вече. Много съм доволен от фотоапарата и смятам да си остана лоялен на тая фирма.
Айде стига толкова реклама съм им правил. После пак :)
Крис, Pentax *ist DL (body only) го намерих в нета за $459. В комплект с обектива го намерих за $492 (като се има предвид че цената на тоя обектви е над $100 е по-изгодно направо с него).

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

óÂÒÚËÚ‡ Ň·‡ å‡Ú‡
èÓÊ·‚‡Ï ÚË ÏÌÓ„Ó Á‰‡‚ , ËÌÚÂÂÒÌË ÏÓÏÂÌÚË.
àχ¯ ˜Û‰ÂÒÂÌ ·ÎÓ„.

1:21 AM  
Anonymous Anonymous said...

явно снимката е от .бг
на цигарите на дядката пише Средец :)

а миналата година си бил по нашия край. по русьенския :)
Тия места дето ги споменаваш са наистина прекрасни.. Червен, Орлова чука...

наблизо има и едно страхотно местенце (Табачка) със едно каньонче по протежение на реката (Русенски лом). Нещо невероятно е, трябва да го снимам, но не смея, за да не го разваля.

5:04 AM  

Post a Comment

<< Home

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 License.